Proffesional Aircraft Boeing 737
Proffesional Aircraft ( PA )
Tak tady doufáme, že nás poučí reální piloti.
co zde vše je.
-Jak používat GPS
-Jak se naučit přistávat na ILS
-Jak nastartovat systémy letadel ( 737-800, A320 , )
-Jak se domluvit s kontrolní věží
-Jak se naučit přistávát a startovat
-Jak se naučit používat letecké přístroje
( Toto zpracování na této stránce bude velmi náročné a dlouhé. Proto vás klidně prosíme, aby jste nám napsaly i vaše rady na uvedené body z vaší letecké zkušenosti.
Začneme u Boeing 737-800
Tento letou vypada:
A jeho pilotní kabina
Nejprve si upřesníme s čím vlastně letíme:Boeing 737 je nejrozšířenější dopravní letoun na světě, vyrobený již ve více než 6 600 exemplářích. V České republice letoun užívají jak ČSA (Boeing 737-500), tak Travel Service (Boeing 737-500/800).
1) První den v kabině
Vítejte v kabině 737-800, před vámi je zpousta ukazatelů a přístrojů, o kterých si něco řekneme a následně si uvedeme jak snimi spolupracovat.
Palubní deska se skládá z Navigation display, display motorů, autobrake.
2) Co je vlastně Autopilot?
Autopilot
VERT SPD
Volba rychlosti stoupání nebo klesání.
Do cca 1700 nebude B737 při klesání zrychlovat.
TO/GA
TO/GA je tlačítko v sektoru plynových pák. Nastaví automaticky režim motorů pro vzlet (TO - Take Off) nebo pro stoupání při přerušeném přiblížení na přistání (GO - Go Around).

V simulátoru je pro zjednodušení ovládání možné kliknout na šroubek v levém horním rohu panelu autopilota nebo ve verzi pro FSX do prázdného místa v levém dolním rohu panelu autopilota.


Musí být aktivovaný automat tahu (A/T - autothrottle). Tlačítko TO/GA funguje i v defaultním Boeingu.
Ovládání motorů dopravního letadla je sofistikovanější než šlapání na plyn v automobilu. Automatika regulace moderního proudového motoru je schopna zvládat i prudké změny režimů způsobené pilotem pohybem plynových pák, ale ovládání motorů musí respektovat i požadavky na ekonomii provozu letadla. Tlačítko TO/GA umožňuje zautomatizovat a optimalizovat chod motorů s ohledem na bezpečný vzlet, dodržení správných provozních parametrů motorů a nízkou spotřebu motorů a zjednodušit tak práci pilotů.
Aby bylo možné motory takto ovládat, musí se někde zadat, z jakého letiště letadlo bude vzlétat, za jakého počasí, jak bude muset letadlo po odlepení stoupat a jak moc má být chod motoru úsporný. Tím místem je FMS - Flight Management System, do kterého se vše zadává přes FMC.
Podmínky pro vzlet s použitím TO/GA (PMDG NGX) jsou:
- zadané parametry letu v FMC (použitá dráha a trasa odletu, naložení letadla cestujícími a palivem, zvolená ekonomie letu, ...)
- zapnutý Flight Director před oběma piloty
- zapnutý A/T - autothrottle
Vzlet se provede tak, že se motory pomalým přesunutím plynových pák nechají rozběhnout na cca 40% otáček N1. Pilot kontroluje hodnoty motorových přístrojů. Po ustálení otáček obou motorů se stiskem TO/GA zahájí vzlet.
Na PFD se nastaví čáry Flight directoru, vodorovná ukazuje do rychlosti 84KIAS 10 stupňů pod horizont, pak se přestaví na 15 stupňů nad horizont a po odlepení drží podélný sklon tak, aby se dosáhlo rychlostí V2+15.
Pozor. Při manévru GO AROUND se vytažené brzdy Speedbrake nezasunou!
GO AROUND podle FMC
Je-li aktivován jen jeden kanál, po stisku TO/GA se autopilot vypne.
VNAV
Režim VNAV
Vypadne, když chce FMS - Flight Management System zahájit klesání podle letového plánu, ale na autopilotu je nastavena větší výška.
Režimy
Autopilot může pracovat v několika různých režimech. Režimy autopilota se volí tlačítky na panelu autopilota (MCP) nebo se autopilot přepne sám v reakci na vnější okolnosti.
To, že autopilot řídí letadlo, indikuje na displeji PFD nápisem CMD. Aktivní režimy autopilota jsou indikovány také na displeji PFD různými nápisy.

Chování autopilota
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Přechod do režimu CWS P
Autolilot letící v režimu CMD, udržující výšku () a kurs (HD...)
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Vypínání
Na Periskopu bylo popsáno chování autopilota během automatického přistání, které se mi děje taky:
Důležité: ILS přiblížení na rwy 28 - LKTB. Výška 4000 ft, DME BNO cca 15NM. Aktivuji APP a CMD B. Všechno jede v poho až najednou naskočí SINGLE CH a tlačítko APP zhasne. Ale všechno jede dál bez problémů, letadlo chytí LC i G/S, klesá klesá a tak 3NM od prahu dráhy zhasne SINGLE CH, objeví se CMD a jede to zase v poho.
3) Hodiny
Hodiny jsou vlastně také navigační přistroj. Pokud je třeba nalétnout traťový bod, jehož pozici nejde získat zaměřením dvou majáků, ale který je jen na trase v určité vzdálenosti, lze se jeho polohy dobrat jen odměřením doby letu z bodu se známou polohou.
Hodiny jsou vidět na palubní desce jen v 3D kokpitu. Ve 2D kokpitu je třeba je vyvolat "tlačítkem" na palubní desce C (Clock).

Pro využívání hodin je třeba vědět, jakou vzdálenost letadlo uletí za minutu při dané rychlostu letu.
4) Master Caution
5) PFD
Rychloměr indikuje žlutým nápisem na PFD NO VSPD nezadáné "speed bugs".
Je třeba jít v FMC na stránku TAKEOFF REF a nastavit podmínky startu.
6) Základní Check Listy
Check lists
Preflight
Battery Switch (BAT) | ON |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel | |
Standby Power | AUTO |
Panel overhead, blok Generator Drive and Standby Power Panel | |
DC Meter Selector | BAT |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel |
Before Start
BRAKES | TEST and SET |
Kontrola brzd, zatažení parkovací brzdy Ctrl+tečka | |
ELECTRICAL EQUIPMENT | OFF |
AVIONICS POWER SWITCH | OFF |
spínač Avionika na vypnuto | |
COWL FLAPS | OPEN |
otevřít | |
FUEL SELECTOR VALVE | BOTH |
Žádost o povolení spouštět. Po obdržení povolení ke spouštění:
DOORS | CLOSED |
AIR CONDITION PACK | CLOSED |
START PRESSURE | _____ PSI |
? | |
ANTICOLISION LIGHT | ON |
Before Take Off
RECALL | CHECKED |
Na Master Caution panelu vymáčknu žluté tlačítko, všechny výstrahy musí zhasnout | |
START SWITCHES | CONT |
Na overhead panelu překontroluji nastavení startérů | |
AUTOTHROTTLE | ARM |
Na panelu autopilota musí být přepínač A/T - autothrottle v poloze zapnuto. | |
TCAS/TRANSPONDER | TESTED AND SET |
Na panelu rádia (mezi sedačkami) přepnu přepínač TCAS do polohy TEST a počkám, až zahlásí, že je OK. Potom ho přepnu do polohy TA |
After Take Off
AIR COND & PRESS | SET |
? | |
START SWITCHES | OFF |
Na overhead panelu vypnu startéry | |
GEAR | UP, LIGHTS OUT |
FLAPS | UP, NO LIGHTS |
AUTOBRAKE | OFF |
7)Panel overhead
Panel nad hlavami pilotů - everhead:
AC and DC Metering Panel

BAT on/off
Po připojení akumulátoru ožijou elektrické okruhy ovládání letadla, ale přístroje v kabině zůstávají vypnuté.
Stav akumulátoru zjistíte přepnutím přepínače nad vypínačem akumulátoru do polohy BAT. Na napájení z akumulátoru přepnete přepínače napravo přepnutím do polohy STBY PWR.
Je-li akumulátor vybitý, rozsvítí se nad přepínačem kontrolka BAT DISCHARGE. Zároveň je tento stav indikován na Master Caution panelu kontrolkou ELEC.
Řešením je buď připojení k pozemnímu zdroji, nebo nahození APU (APU má svůj akumulátor a lze ho tedy nahodit i při vybitém hlavním akumulátoru).
Po zapnutí tohoto spínače je možné připojit pozemní zdroj GRD PWR .
Generator Drive and Standby Power Panel

STANDBY POWER
Po zapnutí tohoto spínače ožijí přístroje v kabině. Rozsvítí se displeje.
Ground Power Panel and Bus Switching Panel

GRD POWER AVAILABLE
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
GRD PWR
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
APU
Fuel Pumps

8) Navigation Display
Navigation Display - navigační displej
Displej zobrazuje informace od FMS - Flight Management System.
Značky objevující se na displeji
Na dalším zlepšení typu 737 a A320 se stále pracuje. Děkujeme
Komentáře
Přehled komentářů
핀페시아
I apologise, but, in my opinion, you are mistaken. I can prove it. Write to me in PM, we will communicate.
(Tommymus, 5. 7. 2022 0:52)
It has surprised me.
https://tumblindice.org
https://glsmeforum.org
I am assured, that you are mistaken.
(Tommymus, 5. 7. 2022 0:52)
What interesting message
https://african-porn.net
https://sobegayinfo.com
Таможенное оформление судов
(Beni, 3. 7. 2022 13:19)Внешнеэкономическая компания ООО «ВЭД ЛАЙН». Изложим как верно организовать и руководить внешнеэкономическую деятельность, каким образом подготовить коммерческие документы, каким способом организовать таможенное декларирование https://ved-line.ru каким образом заключить договор купли—продажи, каким образом спланировать импорт товаров, каким образом учредить хранение товаров и еще посчитать таможенные пошлины.
HAMKA NEWGENS
(Marvinflamy, 29. 6. 2022 22:54)
University of Muhammadiyah Prof. DR. HAMKA (referred to as UHAMKA) is one of the private universities owned by Muhammadiyah located in Jakarta. As one of Muhammadiyah's movements in education, UHAMKA is an Islamic university that implements the Al-Quran, As-Sunnah, Pancasila and the 1945 Constitution. UHAMKA also carries out the catur dharma Muhammadiyah universities involving obligations in education, research, community service, and Al Islam and Ke-Muhammadiyahan
We are searching for brand-new team members [ENTERPRISE OFFER]
(NathanDar, 28. 6. 2022 7:45)
Our company is increasing in size so we remain in the demand for more remote workers.
What you will certainly be doing: As a real-time conversation aide you will be paid to reply to live chat messages on a company's website or social media sites accounts.
This consists of:
- answering client inquiries,
- giving sales links,
- and supplying discount rates.
Full training is supplied so you don't require any kind of previous relevant experience. Agreement length: No set duration
Rate: $0.50 for every minute ($ 30 per hour).
Skills/background required:.
- Should have a gadget able to access social media sites and site chat functions (Phone/Tablet/Laptop).
- Be able to work individually.
- Capacity to very closely adhere to offered actions as well as instructions.
Reputable internet link.
Hours each week: Flexible.
Place: Remote job online (preferred).
For additional information: https://4dct.short.gy/breathtaking.social_jobs
Take care,
Nat
газобетон
(Ronaldswisk, 27. 6. 2022 22:17)
Сбыт стройматериалы в Москве,
Московской области и ближайших регионах.
Одно из основных направлений - продажа
газобетонных блоков различных брендов
Газобетон Бонолит Дмитров
газобетонные блоки
https://gazobeton-moskva.ru/
Are you 18? Come in and don't be shy!
(loveawake.ru, 26. 6. 2022 1:46)Welcome to the world of adult Dating loveawake.ru
Выкуп автомобилей GAC в СПБ
(AndrewCes, 25. 6. 2022 18:34)https://vukypavto.ru/ - Срочный выкуп неисправных автомобилей марки Qvale модели Sparky, 1997 года выпуска, тип кузова спидстер с объемом двигателя 1773 коробка передач вариатор в Петербурге.
canvas tent
(DavidVes, 21. 6. 2022 6:23)
40Celsius canvas tent are made from high quality waterproof cotton fabric. They are fast to install in 15 minutes and last for very long time. Free Shipping
attractive
(EdwardNix, 18. 6. 2022 17:01)
They’re in social media captions all over the web.
https://stboger9.com/
Take this proverb, for example.
Because let’s face it, perseverance is the key to success in life.
The part in Star Wars where Yoda says, There is do, or do not.
Yup, you guessed it.
Sometimes, though.
’Ah, all things come to those who wait,’
Ready to Use These Aphorism Examples In Your Writing.
How do aphorisms differ from adages and proverbs.
Both sayings highlight the benefits of waking up early.
Fall seven times, stand up eight.
George Washington is known for his wise sayings.
This is especially true if the excuse is a lie.
People often use this quote when discussing health, but Franklin was talking about fire safety.
But these days.
But there’s no certain magic to sprinkling aphorisms into your writing.
נערות ליווי
(Henryevera23453, 18. 6. 2022 7:19)
"Itis hard to come by well-informed people about this subject, but you seem like you know what youire talking about! Thanks"
https://girls-israely-ig.ga/news/sislithealna
UICELL
(DavidVes, 17. 6. 2022 17:54)
UICELL Conference Proceeding is published by University of Muhammadiyah Prof. DR. HAMKA (UHAMKA). p-ISSN: 2615-4269; e-ISSN: 2615-2576. It includes all papers presented at UICELL Conference. The articles in this electronic proceeding may have different format from the print versions. Each of the article is subject to minor spelling and grammatical error. Article copyright (c) rests on the authors
является СМИ и не имеет прав аккредитованного ресурса
(Michaelavava, 17. 6. 2022 5:48)
Новостным сайтом не может считаться первый попавшийся ресурс. В соответствии с законом «О средствах массовой информации», принятым в последней редакции Государственной Думой РФ 3 июня 2011 года, для регистрации сайта в качестве СМИ его владельцы должны подать соответствующее заявление. При отсутствии регистрации Роскомнадзора, сайт юридически не является СМИ и не имеет прав аккредитованного ресурса.
https://ruposters.ru/news
UICELL
(DavidVes, 16. 6. 2022 19:47)
UICELL Conference Proceeding is published by University of Muhammadiyah Prof. DR. HAMKA (UHAMKA). p-ISSN: 2615-4269; e-ISSN: 2615-2576. It includes all papers presented at UICELL Conference. The articles in this electronic proceeding may have different format from the print versions. Each of the article is subject to minor spelling and grammatical error. Article copyright (c) rests on the authors
Микрокредит
(HoraceKneet, 16. 6. 2022 9:28)
https://vzyat-credit-online.com/
Микрокредит срочно онлайн! Без справок и проверок! Зачисление на карту за 5 мин!
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97
핀페시아
(Stewarthor, 6. 7. 2022 12:50)