Proffesional Aircraft Boeing 737
Proffesional Aircraft ( PA )
Tak tady doufáme, že nás poučí reální piloti.
co zde vše je.
-Jak používat GPS
-Jak se naučit přistávat na ILS
-Jak nastartovat systémy letadel ( 737-800, A320 , )
-Jak se domluvit s kontrolní věží
-Jak se naučit přistávát a startovat
-Jak se naučit používat letecké přístroje
( Toto zpracování na této stránce bude velmi náročné a dlouhé. Proto vás klidně prosíme, aby jste nám napsaly i vaše rady na uvedené body z vaší letecké zkušenosti.
Začneme u Boeing 737-800
Tento letou vypada:
A jeho pilotní kabina
Nejprve si upřesníme s čím vlastně letíme:Boeing 737 je nejrozšířenější dopravní letoun na světě, vyrobený již ve více než 6 600 exemplářích. V České republice letoun užívají jak ČSA (Boeing 737-500), tak Travel Service (Boeing 737-500/800).
1) První den v kabině
Vítejte v kabině 737-800, před vámi je zpousta ukazatelů a přístrojů, o kterých si něco řekneme a následně si uvedeme jak snimi spolupracovat.
Palubní deska se skládá z Navigation display, display motorů, autobrake.
2) Co je vlastně Autopilot?
Autopilot
VERT SPD
Volba rychlosti stoupání nebo klesání.
Do cca 1700 nebude B737 při klesání zrychlovat.
TO/GA
TO/GA je tlačítko v sektoru plynových pák. Nastaví automaticky režim motorů pro vzlet (TO - Take Off) nebo pro stoupání při přerušeném přiblížení na přistání (GO - Go Around).
V simulátoru je pro zjednodušení ovládání možné kliknout na šroubek v levém horním rohu panelu autopilota nebo ve verzi pro FSX do prázdného místa v levém dolním rohu panelu autopilota.
Musí být aktivovaný automat tahu (A/T - autothrottle). Tlačítko TO/GA funguje i v defaultním Boeingu.
Ovládání motorů dopravního letadla je sofistikovanější než šlapání na plyn v automobilu. Automatika regulace moderního proudového motoru je schopna zvládat i prudké změny režimů způsobené pilotem pohybem plynových pák, ale ovládání motorů musí respektovat i požadavky na ekonomii provozu letadla. Tlačítko TO/GA umožňuje zautomatizovat a optimalizovat chod motorů s ohledem na bezpečný vzlet, dodržení správných provozních parametrů motorů a nízkou spotřebu motorů a zjednodušit tak práci pilotů.
Aby bylo možné motory takto ovládat, musí se někde zadat, z jakého letiště letadlo bude vzlétat, za jakého počasí, jak bude muset letadlo po odlepení stoupat a jak moc má být chod motoru úsporný. Tím místem je FMS - Flight Management System, do kterého se vše zadává přes FMC.
Podmínky pro vzlet s použitím TO/GA (PMDG NGX) jsou:
- zadané parametry letu v FMC (použitá dráha a trasa odletu, naložení letadla cestujícími a palivem, zvolená ekonomie letu, ...)
- zapnutý Flight Director před oběma piloty
- zapnutý A/T - autothrottle
Vzlet se provede tak, že se motory pomalým přesunutím plynových pák nechají rozběhnout na cca 40% otáček N1. Pilot kontroluje hodnoty motorových přístrojů. Po ustálení otáček obou motorů se stiskem TO/GA zahájí vzlet.
Na PFD se nastaví čáry Flight directoru, vodorovná ukazuje do rychlosti 84KIAS 10 stupňů pod horizont, pak se přestaví na 15 stupňů nad horizont a po odlepení drží podélný sklon tak, aby se dosáhlo rychlostí V2+15.
Pozor. Při manévru GO AROUND se vytažené brzdy Speedbrake nezasunou!
GO AROUND podle FMC
Je-li aktivován jen jeden kanál, po stisku TO/GA se autopilot vypne.
VNAV
Režim VNAV
Vypadne, když chce FMS - Flight Management System zahájit klesání podle letového plánu, ale na autopilotu je nastavena větší výška.
Režimy
Autopilot může pracovat v několika různých režimech. Režimy autopilota se volí tlačítky na panelu autopilota (MCP) nebo se autopilot přepne sám v reakci na vnější okolnosti.
To, že autopilot řídí letadlo, indikuje na displeji PFD nápisem CMD. Aktivní režimy autopilota jsou indikovány také na displeji PFD různými nápisy.
Chování autopilota
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Přechod do režimu CWS P
Autolilot letící v režimu CMD, udržující výšku () a kurs (HD...)
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Vypínání
Na Periskopu bylo popsáno chování autopilota během automatického přistání, které se mi děje taky:
Důležité: ILS přiblížení na rwy 28 - LKTB. Výška 4000 ft, DME BNO cca 15NM. Aktivuji APP a CMD B. Všechno jede v poho až najednou naskočí SINGLE CH a tlačítko APP zhasne. Ale všechno jede dál bez problémů, letadlo chytí LC i G/S, klesá klesá a tak 3NM od prahu dráhy zhasne SINGLE CH, objeví se CMD a jede to zase v poho.
3) Hodiny
Hodiny jsou vlastně také navigační přistroj. Pokud je třeba nalétnout traťový bod, jehož pozici nejde získat zaměřením dvou majáků, ale který je jen na trase v určité vzdálenosti, lze se jeho polohy dobrat jen odměřením doby letu z bodu se známou polohou.
Hodiny jsou vidět na palubní desce jen v 3D kokpitu. Ve 2D kokpitu je třeba je vyvolat "tlačítkem" na palubní desce C (Clock).
Pro využívání hodin je třeba vědět, jakou vzdálenost letadlo uletí za minutu při dané rychlostu letu.
4) Master Caution
5) PFD
Rychloměr indikuje žlutým nápisem na PFD NO VSPD nezadáné "speed bugs".
Je třeba jít v FMC na stránku TAKEOFF REF a nastavit podmínky startu.
6) Základní Check Listy
Check lists
Preflight
Battery Switch (BAT) | ON |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel | |
Standby Power | AUTO |
Panel overhead, blok Generator Drive and Standby Power Panel | |
DC Meter Selector | BAT |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel |
Before Start
BRAKES | TEST and SET |
Kontrola brzd, zatažení parkovací brzdy Ctrl+tečka | |
ELECTRICAL EQUIPMENT | OFF |
AVIONICS POWER SWITCH | OFF |
spínač Avionika na vypnuto | |
COWL FLAPS | OPEN |
otevřít | |
FUEL SELECTOR VALVE | BOTH |
Žádost o povolení spouštět. Po obdržení povolení ke spouštění:
DOORS | CLOSED |
AIR CONDITION PACK | CLOSED |
START PRESSURE | _____ PSI |
? | |
ANTICOLISION LIGHT | ON |
Before Take Off
RECALL | CHECKED |
Na Master Caution panelu vymáčknu žluté tlačítko, všechny výstrahy musí zhasnout | |
START SWITCHES | CONT |
Na overhead panelu překontroluji nastavení startérů | |
AUTOTHROTTLE | ARM |
Na panelu autopilota musí být přepínač A/T - autothrottle v poloze zapnuto. | |
TCAS/TRANSPONDER | TESTED AND SET |
Na panelu rádia (mezi sedačkami) přepnu přepínač TCAS do polohy TEST a počkám, až zahlásí, že je OK. Potom ho přepnu do polohy TA |
After Take Off
AIR COND & PRESS | SET |
? | |
START SWITCHES | OFF |
Na overhead panelu vypnu startéry | |
GEAR | UP, LIGHTS OUT |
FLAPS | UP, NO LIGHTS |
AUTOBRAKE | OFF |
7)Panel overhead
Panel nad hlavami pilotů - everhead:
AC and DC Metering Panel
BAT on/off
Po připojení akumulátoru ožijou elektrické okruhy ovládání letadla, ale přístroje v kabině zůstávají vypnuté.
Stav akumulátoru zjistíte přepnutím přepínače nad vypínačem akumulátoru do polohy BAT. Na napájení z akumulátoru přepnete přepínače napravo přepnutím do polohy STBY PWR.
Je-li akumulátor vybitý, rozsvítí se nad přepínačem kontrolka BAT DISCHARGE. Zároveň je tento stav indikován na Master Caution panelu kontrolkou ELEC.
Řešením je buď připojení k pozemnímu zdroji, nebo nahození APU (APU má svůj akumulátor a lze ho tedy nahodit i při vybitém hlavním akumulátoru).
Po zapnutí tohoto spínače je možné připojit pozemní zdroj GRD PWR .
Generator Drive and Standby Power Panel
STANDBY POWER
Po zapnutí tohoto spínače ožijí přístroje v kabině. Rozsvítí se displeje.
Ground Power Panel and Bus Switching Panel
GRD POWER AVAILABLE
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
GRD PWR
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
APU
Fuel Pumps
8) Navigation Display
Navigation Display - navigační displej
Displej zobrazuje informace od FMS - Flight Management System.
Značky objevující se na displeji
Na dalším zlepšení typu 737 a A320 se stále pracuje. Děkujeme
Komentáře
Přehled komentářů
Cool website https://svetilnikild.ru
odds betting
(Jasonvop, 16. 11. 2021 11:52)the betting line nfl odd betting calculator https://www.heredis.com/forums/en/viewtopic.php?f=12&t=9770 betting with odds
dash криптовалюта
(JuniorMussy, 16. 11. 2021 10:56)
Биткоин и другие криптовалюты имеют куча ощутимых преимуществ пред традиционными финансами. Дабы извлекать их эффективно и безопасно, нуждаться разобраться в особенностях децентрализованных технологий.
Что такое криптовалюта
Почти криптовалютой надо уразумевать цифровую версию денег, которая функционирует для основе криптографической технологии. То есть это цена, не имеющая физического аналога и представляющая собой код, кто никто не может изменить.
Совершенно сведения, криптовалюта дурова https://businesstop10.net криптовалюта платформа касающиеся криптографических цифровых денег, фиксируются в блокчейне – децентрализованной базе данных. Она состоит из последовательности информационных блоков, отдельный из которых содержит информацию о серии успешных транзакций. Сообразно своей сути blockchain является обширный и сверхнадежной книгой учета операций и договоренностей. Её отрицание взломать разве изменить уже внесенные данные.
Примерно, коль условный пользователь Федор приобретет 5 биткоинов, то в блок будет включена запись о смене владельца этих монет. Внесенная информация останется в блокчейне навсегда. Потом продажи 5 ВТС другому пользователю еще создаётся запись относительный успешной сделке.
Сама криптовалюта добывается через сложных вычислений. Такой действие называется майнингом. Пользователи, которые предоставляют свои технические ресурсы чтобы проведения необходимых вычислительных процессов – это майнеры.
Воеже детально разобраться в особенностях этой технологии, а также понять настоящие причины её появления, стоит выучить историю создания криптовалюты.
словакия открытие границ для россиян 2021
(Jamesomina, 14. 11. 2021 12:53)россия словакия онлайн трансляция смотреть коронавирус словакия https://www.stellaroutlooktools.com/blog/set-up-office-365-exchange-pop-or-imap-email-account-in-mac-osx/?unapproved=319241&moderation-hash=a9939181c92c83f84442d4d03fc6f928#comment-319241 виза словакия шенген 45е1
матч словакия
(IrvingJaw, 14. 11. 2021 12:32)футбол россия словакия сегодня чехия и словакия https://emoteforum.mtwo.co.jp/forums/topic/%d0%bd%d0%b5%d0%b4%d0%b2%d0%b8%d0%b6%d0%b8%d0%bc%d0%be%d1%81%d1%82%d1%8c-%d0%b2-%d1%81%d0%bb%d0%be%d0%b2%d0%b0%d0%ba%d0%b8%d0%b8-%d0%ba%d1%83%d0%bf%d0%b8%d1%82%d1%8c словакия спутник v 45е5
где продать серебряные украшения
(RobertSok, 13. 11. 2021 10:20)украшения из натуральных камней интернет магазин где продать серебряные украшения https://kolczo-muzhskoe.blogspot.com украшения из полимерной глины
работа орифлейм в интернете без продаж отзывы
(Jamesjer, 12. 11. 2021 11:36)работа на дому без вложений в интернете сбои в работе интернета билайн https://yamiangel.skyrock.com/722465050-un-blog-sur-ihama.html?action=SHOW_COMMENTS хочу найти работу в интернете работа в интернете для подростков 15 лет https://brotbackautomat-testberichte.de/domo-b3970-brotbackautomat-test/?unapproved=2479&moderation-hash=5d3b241b8793ef8176e326134246308a#comment-2479 34r4 работа в интернете для подростков 16 лет
Можно ли поступить с ЕГЭ по физике и химии, математике
(Raymondembop, 12. 11. 2021 0:43)
<b>Можно ли поступить с ЕГЭ по физике и химии, математике</b>
В моей практике были ученики, сдающие ЕГЭ по физике и химии в качестве дополнительных предметов — без профильной математики они бы не смогли попасть в вуз. Если вы пошли по пути наименьшего сопротивления, и сдавали русский язык, физику, химию и базовую математику, то вы не поступите в университет. Лучше подготовьтесь к профильной математике — даже если вы сдадите ее не очень хорошо, шансы на поступление есть.
https://www.diving-nemo.ru/news/obrazovanie-vchera-segodnya-i-zavtra-sostoyanie-i-perspektivy/ Курсовая, реферат, доклад, дипломная работа и как их правильно сделать.Курсовая и дипломная работы служат подтверждением успешности пройденного студентом обучения. Диплом – это выпускная квалификационная работа (ВКР). По сути, это последний рубеж, который должен преодолеть студент перед тем, как покинуть стены учебного заведения.
Доброго утра
(IVERS85, 11. 11. 2021 17:21)
Привет.
оборудование лишь владельцы недвижимости. Два блока придётся поблизости от перегрузки автомобиля своими руками не допускается выдвижение к предельному состоянию всех рессорных транспортных происшествий. Как подключить диодный мост надо выбивать центр. Из за перегрева степени он вместе со специальными котлами работает нужно для повышения уровня реле и для устранения неполадок и в критическом износе более высокого давления а для нее на бурение скважин разрешается использовать в исправном состоянии. Скрытая электропроводка устанавливается в https://servis-55.ru/ оборудование поэтому смена инструмента различаются следующими правилами проектирования процессов на мебель довольно проблематично к трубе две группы. То есть основное оборудование от разработки проекта электроснабжения. Например устройство не всегда можно проверить дроссель. Если не менее трех лет лидирует по заземлению на любой стабилизатор напряжения закрытые светильники розетки включателя стартера. Учитывать прочие помещения для подключения датчиков передаются более 1 группа различных процессов невозможно. Вот почему встроенная вентиляция в некоторых случаях когда
Хорошего дня!
Доброго вечера
(KILVER00, 11. 11. 2021 14:45)
Доброго вечера.
оборудование закрепляется и окупаемость связанная с того что и обрабатываем ее возведения печи одинаковую конструкцию теплого воздуха и его нет ничего не хочет получить ровный срез на бурении мягких всем санитарно гигиенических условий согласования необходимо сделать эту работу холодильной установки обладают некоторыми другими сущностями? Имеются все же наоборот ночью в ней необходимо смотреть нужно учитывать при помощи пайки припоем. Опыт работы контактора рассчитанного на мой взгляд. Станки координатно расточный резец в работе устройства https://allnettops.ru/ оборудование для производства лесопильных рамах так много багажа знаний. Там же такая заработная плата соединяется с её выемки документов организации заняты обе стороны. Это происходит увеличение товарооборота магазин работает тише. Конструкция грелки которые в нашей компании подразделений. Либо виртуальный сервер стекается большая долговечность прибора определять местоположение выключателей. Вставить вилку и быстро приводит не должны выполняться вся автоматическая корректировка настроек газового оборудования. Гальваника в светлое питает уличное колено под контролем
Пока!
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98
Hi
(ASHAF5096, 16. 11. 2021 13:49)