Proffesional Aircraft Boeing 737
Proffesional Aircraft ( PA )
Tak tady doufáme, že nás poučí reální piloti.
co zde vše je.
-Jak používat GPS
-Jak se naučit přistávat na ILS
-Jak nastartovat systémy letadel ( 737-800, A320 , )
-Jak se domluvit s kontrolní věží
-Jak se naučit přistávát a startovat
-Jak se naučit používat letecké přístroje
( Toto zpracování na této stránce bude velmi náročné a dlouhé. Proto vás klidně prosíme, aby jste nám napsaly i vaše rady na uvedené body z vaší letecké zkušenosti.
Začneme u Boeing 737-800
Tento letou vypada:
A jeho pilotní kabina
Nejprve si upřesníme s čím vlastně letíme:Boeing 737 je nejrozšířenější dopravní letoun na světě, vyrobený již ve více než 6 600 exemplářích. V České republice letoun užívají jak ČSA (Boeing 737-500), tak Travel Service (Boeing 737-500/800).
1) První den v kabině
Vítejte v kabině 737-800, před vámi je zpousta ukazatelů a přístrojů, o kterých si něco řekneme a následně si uvedeme jak snimi spolupracovat.
Palubní deska se skládá z Navigation display, display motorů, autobrake.
2) Co je vlastně Autopilot?
Autopilot
VERT SPD
Volba rychlosti stoupání nebo klesání.
Do cca 1700 nebude B737 při klesání zrychlovat.
TO/GA
TO/GA je tlačítko v sektoru plynových pák. Nastaví automaticky režim motorů pro vzlet (TO - Take Off) nebo pro stoupání při přerušeném přiblížení na přistání (GO - Go Around).

V simulátoru je pro zjednodušení ovládání možné kliknout na šroubek v levém horním rohu panelu autopilota nebo ve verzi pro FSX do prázdného místa v levém dolním rohu panelu autopilota.


Musí být aktivovaný automat tahu (A/T - autothrottle). Tlačítko TO/GA funguje i v defaultním Boeingu.
Ovládání motorů dopravního letadla je sofistikovanější než šlapání na plyn v automobilu. Automatika regulace moderního proudového motoru je schopna zvládat i prudké změny režimů způsobené pilotem pohybem plynových pák, ale ovládání motorů musí respektovat i požadavky na ekonomii provozu letadla. Tlačítko TO/GA umožňuje zautomatizovat a optimalizovat chod motorů s ohledem na bezpečný vzlet, dodržení správných provozních parametrů motorů a nízkou spotřebu motorů a zjednodušit tak práci pilotů.
Aby bylo možné motory takto ovládat, musí se někde zadat, z jakého letiště letadlo bude vzlétat, za jakého počasí, jak bude muset letadlo po odlepení stoupat a jak moc má být chod motoru úsporný. Tím místem je FMS - Flight Management System, do kterého se vše zadává přes FMC.
Podmínky pro vzlet s použitím TO/GA (PMDG NGX) jsou:
- zadané parametry letu v FMC (použitá dráha a trasa odletu, naložení letadla cestujícími a palivem, zvolená ekonomie letu, ...)
- zapnutý Flight Director před oběma piloty
- zapnutý A/T - autothrottle
Vzlet se provede tak, že se motory pomalým přesunutím plynových pák nechají rozběhnout na cca 40% otáček N1. Pilot kontroluje hodnoty motorových přístrojů. Po ustálení otáček obou motorů se stiskem TO/GA zahájí vzlet.
Na PFD se nastaví čáry Flight directoru, vodorovná ukazuje do rychlosti 84KIAS 10 stupňů pod horizont, pak se přestaví na 15 stupňů nad horizont a po odlepení drží podélný sklon tak, aby se dosáhlo rychlostí V2+15.
Pozor. Při manévru GO AROUND se vytažené brzdy Speedbrake nezasunou!
GO AROUND podle FMC
Je-li aktivován jen jeden kanál, po stisku TO/GA se autopilot vypne.
VNAV
Režim VNAV
Vypadne, když chce FMS - Flight Management System zahájit klesání podle letového plánu, ale na autopilotu je nastavena větší výška.
Režimy
Autopilot může pracovat v několika různých režimech. Režimy autopilota se volí tlačítky na panelu autopilota (MCP) nebo se autopilot přepne sám v reakci na vnější okolnosti.
To, že autopilot řídí letadlo, indikuje na displeji PFD nápisem CMD. Aktivní režimy autopilota jsou indikovány také na displeji PFD různými nápisy.

Chování autopilota
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Přechod do režimu CWS P
Autolilot letící v režimu CMD, udržující výšku () a kurs (HD...)
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Vypínání
Na Periskopu bylo popsáno chování autopilota během automatického přistání, které se mi děje taky:
Důležité: ILS přiblížení na rwy 28 - LKTB. Výška 4000 ft, DME BNO cca 15NM. Aktivuji APP a CMD B. Všechno jede v poho až najednou naskočí SINGLE CH a tlačítko APP zhasne. Ale všechno jede dál bez problémů, letadlo chytí LC i G/S, klesá klesá a tak 3NM od prahu dráhy zhasne SINGLE CH, objeví se CMD a jede to zase v poho.
3) Hodiny
Hodiny jsou vlastně také navigační přistroj. Pokud je třeba nalétnout traťový bod, jehož pozici nejde získat zaměřením dvou majáků, ale který je jen na trase v určité vzdálenosti, lze se jeho polohy dobrat jen odměřením doby letu z bodu se známou polohou.
Hodiny jsou vidět na palubní desce jen v 3D kokpitu. Ve 2D kokpitu je třeba je vyvolat "tlačítkem" na palubní desce C (Clock).

Pro využívání hodin je třeba vědět, jakou vzdálenost letadlo uletí za minutu při dané rychlostu letu.
4) Master Caution
5) PFD
Rychloměr indikuje žlutým nápisem na PFD NO VSPD nezadáné "speed bugs".
Je třeba jít v FMC na stránku TAKEOFF REF a nastavit podmínky startu.
6) Základní Check Listy
Check lists
Preflight
Battery Switch (BAT) | ON |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel | |
Standby Power | AUTO |
Panel overhead, blok Generator Drive and Standby Power Panel | |
DC Meter Selector | BAT |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel |
Before Start
BRAKES | TEST and SET |
Kontrola brzd, zatažení parkovací brzdy Ctrl+tečka | |
ELECTRICAL EQUIPMENT | OFF |
AVIONICS POWER SWITCH | OFF |
spínač Avionika na vypnuto | |
COWL FLAPS | OPEN |
otevřít | |
FUEL SELECTOR VALVE | BOTH |
Žádost o povolení spouštět. Po obdržení povolení ke spouštění:
DOORS | CLOSED |
AIR CONDITION PACK | CLOSED |
START PRESSURE | _____ PSI |
? | |
ANTICOLISION LIGHT | ON |
Before Take Off
RECALL | CHECKED |
Na Master Caution panelu vymáčknu žluté tlačítko, všechny výstrahy musí zhasnout | |
START SWITCHES | CONT |
Na overhead panelu překontroluji nastavení startérů | |
AUTOTHROTTLE | ARM |
Na panelu autopilota musí být přepínač A/T - autothrottle v poloze zapnuto. | |
TCAS/TRANSPONDER | TESTED AND SET |
Na panelu rádia (mezi sedačkami) přepnu přepínač TCAS do polohy TEST a počkám, až zahlásí, že je OK. Potom ho přepnu do polohy TA |
After Take Off
AIR COND & PRESS | SET |
? | |
START SWITCHES | OFF |
Na overhead panelu vypnu startéry | |
GEAR | UP, LIGHTS OUT |
FLAPS | UP, NO LIGHTS |
AUTOBRAKE | OFF |
7)Panel overhead
Panel nad hlavami pilotů - everhead:
AC and DC Metering Panel

BAT on/off
Po připojení akumulátoru ožijou elektrické okruhy ovládání letadla, ale přístroje v kabině zůstávají vypnuté.
Stav akumulátoru zjistíte přepnutím přepínače nad vypínačem akumulátoru do polohy BAT. Na napájení z akumulátoru přepnete přepínače napravo přepnutím do polohy STBY PWR.
Je-li akumulátor vybitý, rozsvítí se nad přepínačem kontrolka BAT DISCHARGE. Zároveň je tento stav indikován na Master Caution panelu kontrolkou ELEC.
Řešením je buď připojení k pozemnímu zdroji, nebo nahození APU (APU má svůj akumulátor a lze ho tedy nahodit i při vybitém hlavním akumulátoru).
Po zapnutí tohoto spínače je možné připojit pozemní zdroj GRD PWR .
Generator Drive and Standby Power Panel

STANDBY POWER
Po zapnutí tohoto spínače ožijí přístroje v kabině. Rozsvítí se displeje.
Ground Power Panel and Bus Switching Panel

GRD POWER AVAILABLE
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
GRD PWR
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
APU
Fuel Pumps

8) Navigation Display
Navigation Display - navigační displej
Displej zobrazuje informace od FMS - Flight Management System.
Značky objevující se na displeji
Na dalším zlepšení typu 737 a A320 se stále pracuje. Děkujeme
Komentáře
Přehled komentářů
https://vk.com/rabota_kemer_ovo
Divorce
(Aluri, 14. 1. 2022 15:16)
Family attorneys who promote themselves are to the increase. Can there be a real gap in how people are all represented? Does this matter if you decide on legal professional or a attorney?
https://easierwithpractice.com/what-traditions-do-hawaiians-have/
Работа
(DonaldNub, 14. 1. 2022 14:14)
https://vk.com/rabota_kemer_ovo?w=wall-109862666_2779
Работа
(DonaldNub, 14. 1. 2022 3:10)
https://vk.com/rabota_kemer_ovo?w=wall-109862666_2779
SEO Sri Lanka
(Orlandoenano, 11. 1. 2022 18:54)
SEO Sri Lanka
https://shentharindu.com/ - best seo expert sri lanka...
Endatty
(Danielorara, 10. 1. 2022 20:33)
https://telegra.ph/Sexy-Nude-Brunette-In-Shower-03-27
outgoing to collect you!
(Arthurhaupt, 6. 1. 2022 5:12)
Hi,
outgoing to upon you! Frustrate me begin myselft
39 yrs old Technical Director Leo from Revelstoke, usually spends time with hobbies and interests which includes house repair, and writing. Was especially enthused after visiting Hoi An Ancient Town
https://zippyshare.com/egypttrip6
Работа
(DonaldNub, 20. 12. 2021 16:27)
https://vk.com/rabota_kemer_ovo?w=wall-109862666_2779
jav xxx
(Randallsaw, 19. 12. 2021 13:48)
People continue to pray the yet questions about porn that they bear for decades: Is porn good because of us or noxious for us? Is it immoral or is it empowering? Damaging or liberating? Asking these questions inevitably leads to an feverish clashing of opinions and dwarf else. A particular examine that is not being asked: What is porn doing to us and are we OK with that? There is a growing body of analysis that says watching porn may lead to some not so goodly individual and social outcomes both in the short- and long-term. Some people can clock porn off and not suffer substantive side effects; degree, multitudes of people old hat there, including teens and pre-teens with well bogus brains, call up they are compulsively using high-speed Internet porn with their tastes fit out of sync with their real-life sexuality. Decent assail the sites YourBrainOnPorn and Reddit’s No Fap (no masturbating to online porn) forum to know stories from thousands of puerile people struggling to prevail over what they sensible of is an escalating compulsion.
In the first-ever sense jav xxx https://bit.ly/3m4gsAh weigh on Internet porn users, which was conducted at the Max Planck Found for the treatment of Benefactor Condition in Berlin, researchers institute that the hours and years of porn demand were correlated with decreased murky matter in regions of the capacity associated with reward hypersensitivity, as cordially as reduced responsiveness to obscene notwithstanding photos. Less experienced occasion means less dopamine and fewer dopamine receptors. The flex researcher, Simone Kuhn, hypothesized that rhythmical consumption of pornography more or less wears alibi your compensation system. This is lone of the reasons why Playboy, the armoury that introduced most of us to the undraped female carriage, wish no longer special attraction nude playmates after early 2016. As Pamela Anderson, who is featured on the cover of the ending undressed conclusion, said, It’s tough to compete with the Internet.
A classify German investigate showed users’ problems correlated most closely with the numbers of tabs open and to a considerable extent of arousal.This helps legitimatize why some users become dependent on brand-new, surprising, or more notable, porn. They demand more and more stimulation to change aroused, work out an erection and attain a procreative climax.
A late look at led past researchers at the University of Cambridge set that men who protest compulsive earthy behavior lack more and creative procreative images than their peers because they habituate to what they are seeing faster than their peers do.
Another up to date study from the University of Cambridge found that those who hold compulsive sensual behavior exhibit a behavioral addiction that is comparable to cure-all addiction in the limbic brain circuitry after watching porn. There is dissociation between their progenitive desires and their comeback to porn—users may mistakenly believe that the porn that makes them the most aroused is representative of their true sexuality.
babysitters first time
(ShermanFrevy, 19. 12. 2021 13:40)
The most multiform porn is waiting for the treatment of you on this put and is ready to immerse you into the midwife precisely of outright debauchery as soon as possible. If you are eager to monopoly us and obediently dissipate your but here, you can be unfaltering that you resolve enjoy such staggering debauchery. After all, one the hottest videos are cool in this region specifically so that you can masturbate on them with famed pleasure. So, don't impartial see the clips, but embezzle a unmitigated contribute to in them. You can be sure-fire that this behavior pass on alleviate you determine like a controlled commonplace on full-grown websites.
Actual porn videos happened in our lives in fact, it complex the most bizarre people who identify or do not distinguish about their vulgar fame. If these obscene procreant acts took become successful at the partners' own requisition, then they specifically posed on the webcam. Equitable into the lens, guys and girls showed how wonderful they can fuck with each other, and get not simply unsympathetic orgasms. No, lovers have also shown in which poses they opt for to woman, conducive to the sake of orgasms. If the girls masturbated on their own, they wanted to enthral all the viewers.However, there is a feasibility that someone was na‹vely spied on and filmed someone's vulgar fuck or self-satisfaction on a hidden camera. At present this shooting has become readily obtainable to drochers, who will be uncommonly exultant to watch over how someone was engaged in a hookup or allowed himself a depraved masturbation.
And these people when one pleases babysitters first time https://cutt.ly/wYAESLH bbc trucker not till hell freezes over discern that someone has skilled a lot surrounding their pranks and at one's desire instant be clever to affirm it if they undergo them somewhere on the street. That's how aristotelianism entelechy differs from the shaping, brings lock extraordinary feelings and gives you the chance to discover to be non-functioning more approximately the people roughly you. Russian porn videos hold a massive amount of porn of distinguishable genres, which should appeal to completely all visitors. And all because solely here they inclination find piquant videos that will as though them stay with pursuit at the shroud repayment for a sustained time. You can also check out to look at these clips and turn up in what is so depraved in them that wankers use up their heads from desire. They are not limited to viewing at best, but constantly come rear, so as not to forgo changed products. We warn you to do the same in direction to feel like a actual doctor in this matter.It's good that there is a district on the net where you can accumulate engrossing porn and engage in its unrestrained viewing.
These porn videos will be so enticing that any curious wanker determination want to get up on become to be sure them better. You also should not pass by, but prevent on our resource longer in order to comprise time to realize more of everything. Assume trust to me, this viewing require look as if so fabulous to you that you wishes destitution to rebuke in serious trouble here again. Not only that, we deceive lavishness of clips on a number of topics, level the most depraved topics are covered in full. Wherefore, the hum is guaranteed to you.
dfdg234dsfsd
(Daltonjam, 16. 12. 2021 3:34)
Hello. And Bye.
https://zootovaryvsem.org/
https://sites.google.com/view/dsj1alsy7d
https://sites.google.com/view/k86gjl3akc7bp/
dfdg234dsfsd
(Daltonjam, 14. 12. 2021 9:27)
Hello. And Bye.
https://zootovaryvsem.org/
https://sopremolpremoldados.com.br/wp-content/down/map1.php
hair pin ups styles
(Jamesbruro, 13. 12. 2021 18:59)pin up girls clothes ww ii pin up https://www.sacimindoktoru.com/member.php?u=15459&vmid=1709 pin ups bar
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61
Работа
(DonaldNub, 15. 1. 2022 12:21)