Proffesional Aircraft Boeing 737
Proffesional Aircraft ( PA )
Tak tady doufáme, že nás poučí reální piloti.
co zde vše je.
-Jak používat GPS
-Jak se naučit přistávat na ILS
-Jak nastartovat systémy letadel ( 737-800, A320 , )
-Jak se domluvit s kontrolní věží
-Jak se naučit přistávát a startovat
-Jak se naučit používat letecké přístroje
( Toto zpracování na této stránce bude velmi náročné a dlouhé. Proto vás klidně prosíme, aby jste nám napsaly i vaše rady na uvedené body z vaší letecké zkušenosti.
Začneme u Boeing 737-800
Tento letou vypada:
A jeho pilotní kabina
Nejprve si upřesníme s čím vlastně letíme:Boeing 737 je nejrozšířenější dopravní letoun na světě, vyrobený již ve více než 6 600 exemplářích. V České republice letoun užívají jak ČSA (Boeing 737-500), tak Travel Service (Boeing 737-500/800).
1) První den v kabině
Vítejte v kabině 737-800, před vámi je zpousta ukazatelů a přístrojů, o kterých si něco řekneme a následně si uvedeme jak snimi spolupracovat.
Palubní deska se skládá z Navigation display, display motorů, autobrake.
2) Co je vlastně Autopilot?
Autopilot
VERT SPD
Volba rychlosti stoupání nebo klesání.
Do cca 1700 nebude B737 při klesání zrychlovat.
TO/GA
TO/GA je tlačítko v sektoru plynových pák. Nastaví automaticky režim motorů pro vzlet (TO - Take Off) nebo pro stoupání při přerušeném přiblížení na přistání (GO - Go Around).
V simulátoru je pro zjednodušení ovládání možné kliknout na šroubek v levém horním rohu panelu autopilota nebo ve verzi pro FSX do prázdného místa v levém dolním rohu panelu autopilota.
Musí být aktivovaný automat tahu (A/T - autothrottle). Tlačítko TO/GA funguje i v defaultním Boeingu.
Ovládání motorů dopravního letadla je sofistikovanější než šlapání na plyn v automobilu. Automatika regulace moderního proudového motoru je schopna zvládat i prudké změny režimů způsobené pilotem pohybem plynových pák, ale ovládání motorů musí respektovat i požadavky na ekonomii provozu letadla. Tlačítko TO/GA umožňuje zautomatizovat a optimalizovat chod motorů s ohledem na bezpečný vzlet, dodržení správných provozních parametrů motorů a nízkou spotřebu motorů a zjednodušit tak práci pilotů.
Aby bylo možné motory takto ovládat, musí se někde zadat, z jakého letiště letadlo bude vzlétat, za jakého počasí, jak bude muset letadlo po odlepení stoupat a jak moc má být chod motoru úsporný. Tím místem je FMS - Flight Management System, do kterého se vše zadává přes FMC.
Podmínky pro vzlet s použitím TO/GA (PMDG NGX) jsou:
- zadané parametry letu v FMC (použitá dráha a trasa odletu, naložení letadla cestujícími a palivem, zvolená ekonomie letu, ...)
- zapnutý Flight Director před oběma piloty
- zapnutý A/T - autothrottle
Vzlet se provede tak, že se motory pomalým přesunutím plynových pák nechají rozběhnout na cca 40% otáček N1. Pilot kontroluje hodnoty motorových přístrojů. Po ustálení otáček obou motorů se stiskem TO/GA zahájí vzlet.
Na PFD se nastaví čáry Flight directoru, vodorovná ukazuje do rychlosti 84KIAS 10 stupňů pod horizont, pak se přestaví na 15 stupňů nad horizont a po odlepení drží podélný sklon tak, aby se dosáhlo rychlostí V2+15.
Pozor. Při manévru GO AROUND se vytažené brzdy Speedbrake nezasunou!
GO AROUND podle FMC
Je-li aktivován jen jeden kanál, po stisku TO/GA se autopilot vypne.
VNAV
Režim VNAV
Vypadne, když chce FMS - Flight Management System zahájit klesání podle letového plánu, ale na autopilotu je nastavena větší výška.
Režimy
Autopilot může pracovat v několika různých režimech. Režimy autopilota se volí tlačítky na panelu autopilota (MCP) nebo se autopilot přepne sám v reakci na vnější okolnosti.
To, že autopilot řídí letadlo, indikuje na displeji PFD nápisem CMD. Aktivní režimy autopilota jsou indikovány také na displeji PFD různými nápisy.
Chování autopilota
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Přechod do režimu CWS P
Autolilot letící v režimu CMD, udržující výšku () a kurs (HD...)
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Vypínání
Na Periskopu bylo popsáno chování autopilota během automatického přistání, které se mi děje taky:
Důležité: ILS přiblížení na rwy 28 - LKTB. Výška 4000 ft, DME BNO cca 15NM. Aktivuji APP a CMD B. Všechno jede v poho až najednou naskočí SINGLE CH a tlačítko APP zhasne. Ale všechno jede dál bez problémů, letadlo chytí LC i G/S, klesá klesá a tak 3NM od prahu dráhy zhasne SINGLE CH, objeví se CMD a jede to zase v poho.
3) Hodiny
Hodiny jsou vlastně také navigační přistroj. Pokud je třeba nalétnout traťový bod, jehož pozici nejde získat zaměřením dvou majáků, ale který je jen na trase v určité vzdálenosti, lze se jeho polohy dobrat jen odměřením doby letu z bodu se známou polohou.
Hodiny jsou vidět na palubní desce jen v 3D kokpitu. Ve 2D kokpitu je třeba je vyvolat "tlačítkem" na palubní desce C (Clock).
Pro využívání hodin je třeba vědět, jakou vzdálenost letadlo uletí za minutu při dané rychlostu letu.
4) Master Caution
5) PFD
Rychloměr indikuje žlutým nápisem na PFD NO VSPD nezadáné "speed bugs".
Je třeba jít v FMC na stránku TAKEOFF REF a nastavit podmínky startu.
6) Základní Check Listy
Check lists
Preflight
Battery Switch (BAT) | ON |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel | |
Standby Power | AUTO |
Panel overhead, blok Generator Drive and Standby Power Panel | |
DC Meter Selector | BAT |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel |
Before Start
BRAKES | TEST and SET |
Kontrola brzd, zatažení parkovací brzdy Ctrl+tečka | |
ELECTRICAL EQUIPMENT | OFF |
AVIONICS POWER SWITCH | OFF |
spínač Avionika na vypnuto | |
COWL FLAPS | OPEN |
otevřít | |
FUEL SELECTOR VALVE | BOTH |
Žádost o povolení spouštět. Po obdržení povolení ke spouštění:
DOORS | CLOSED |
AIR CONDITION PACK | CLOSED |
START PRESSURE | _____ PSI |
? | |
ANTICOLISION LIGHT | ON |
Before Take Off
RECALL | CHECKED |
Na Master Caution panelu vymáčknu žluté tlačítko, všechny výstrahy musí zhasnout | |
START SWITCHES | CONT |
Na overhead panelu překontroluji nastavení startérů | |
AUTOTHROTTLE | ARM |
Na panelu autopilota musí být přepínač A/T - autothrottle v poloze zapnuto. | |
TCAS/TRANSPONDER | TESTED AND SET |
Na panelu rádia (mezi sedačkami) přepnu přepínač TCAS do polohy TEST a počkám, až zahlásí, že je OK. Potom ho přepnu do polohy TA |
After Take Off
AIR COND & PRESS | SET |
? | |
START SWITCHES | OFF |
Na overhead panelu vypnu startéry | |
GEAR | UP, LIGHTS OUT |
FLAPS | UP, NO LIGHTS |
AUTOBRAKE | OFF |
7)Panel overhead
Panel nad hlavami pilotů - everhead:
AC and DC Metering Panel
BAT on/off
Po připojení akumulátoru ožijou elektrické okruhy ovládání letadla, ale přístroje v kabině zůstávají vypnuté.
Stav akumulátoru zjistíte přepnutím přepínače nad vypínačem akumulátoru do polohy BAT. Na napájení z akumulátoru přepnete přepínače napravo přepnutím do polohy STBY PWR.
Je-li akumulátor vybitý, rozsvítí se nad přepínačem kontrolka BAT DISCHARGE. Zároveň je tento stav indikován na Master Caution panelu kontrolkou ELEC.
Řešením je buď připojení k pozemnímu zdroji, nebo nahození APU (APU má svůj akumulátor a lze ho tedy nahodit i při vybitém hlavním akumulátoru).
Po zapnutí tohoto spínače je možné připojit pozemní zdroj GRD PWR .
Generator Drive and Standby Power Panel
STANDBY POWER
Po zapnutí tohoto spínače ožijí přístroje v kabině. Rozsvítí se displeje.
Ground Power Panel and Bus Switching Panel
GRD POWER AVAILABLE
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
GRD PWR
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
APU
Fuel Pumps
8) Navigation Display
Navigation Display - navigační displej
Displej zobrazuje informace od FMS - Flight Management System.
Značky objevující se na displeji
Na dalším zlepšení typu 737 a A320 se stále pracuje. Děkujeme
Komentáře
Přehled komentářů
Hello! Someone in my Facebook group shared this website with us so I came to take a look. I'm definitely loving the information. I'm bookmarking and will be tweeting this to my followers! Excellent blog and excellent style and design. tastyandinteresting.be/for-men/gravid-trots-mens-symptom.php gravid trots mens symptom
snacks til kvelds aretenb.se
(aretenb.se, 23. 4. 2020 0:55)
It's really very difficult in this active life to listen news on Television, therefore I simply use the web for that purpose, and take the hottest news. sinka.aretenb.se/news/snacks-til-kvelds.php snacks til kvelds
creme anti cellulite bras aresgrb.se
(aresgrb.se, 22. 4. 2020 12:19)
Hurrah, that's what I was exploring for, what a material! existing here at this webpage, thanks admin of this site. punch.aresgrb.se/trends/creme-anti-cellulite-bras.php creme anti cellulite bras
hvor meget vokser har aretenb.se
(aretenb.se, 22. 4. 2020 10:29)
Thanks for finally writing about > < Loved it! comva.aretenb.se/delicious-dishes/hvor-meget-vokser-hr.php hvor meget vokser har
grootste feestwinkel van nederland newsandfashionse.be
(newsandfashionse.be, 20. 4. 2020 9:28)
Good post. I absolutely love this website. Keep writing! newsandfashionse.be/music/grootste-feestwinkel-van-nederland.php grootste feestwinkel van nederland
matratter med hoisinsas newsandfashionse.be
(newsandfashionse.be, 19. 4. 2020 15:19)
Post writing is also a excitement, if you be familiar with afterward you can write if not it is complex to write. newsandfashionse.be/advice-girlfriends/matraetter-med-hoisinss.php matratter med hoisinsas
coop orminge erbjudanden newsandfashionse.be
(newsandfashionse.be, 18. 4. 2020 19:26)
Thanks for another informative web site. The place else could I am getting that type of info written in such an ideal method? I've a undertaking that I'm just now running on, and I have been on the look out for such information. newsandfashionse.be/relaxation/coop-orminge-erbjudanden.php coop orminge erbjudanden
kopa medicin pa internet newsandfashionse.be
(newsandfashionse.be, 17. 4. 2020 8:40)
Why people still make use of to read news papers when in this technological world the whole thing is existing on net? newsandfashionse.be/advice-girlfriends/koepa-medicin-p-internet.php kopa medicin pa internet
pro pudding ica newsandfashionse.be
(newsandfashionse.be, 14. 4. 2020 20:03)
This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Many thanks! newsandfashionse.be/relaxation/pro-pudding-ica.php pro pudding ica
Как создать карту сайта
(hrishager, 13. 4. 2020 22:32)Как быстро создать xml карту сайта: https://webmaster404.ru/viewtopic.php?f=2&t=2
Choosing a right saddle for you and your horse? by horse riders all over the whole world
(KuriernaWegrytap, 13. 4. 2020 12:37)
W dzisiejszych czasach Obecnie handel sprzedaż transakcja zakupowa Jest czynnością prostszą łatwiejszą sprawniejszą dostępniejszą niż kiedykolwiek wcześniej w dobie bez internetu. Możliwość Sposobność prowadzenia handlu sprzedaży sklepu przez internet otwiera poszerza horyzonty granice i pozwala na wykonywanie zagranicznych transakcji sprzedaży zagranicznej działań na światową skalę. Przesyłki do Rumunii Paczki kurierskie do Rumunii Przesyłanie zakupionych przedmiotów do Rumunii to kolejny krok stopień szczebel w rozwoju modernizacji ulepszaniu sklepu internetowego handlu internetowego. Dzięki nam Z naszą pomocą Dzięki naszemu wsparciu Z naszymi możliwościami możesz z łatwością łatwo i szybko bez trudu bez kłopotu wprowadzić takie przesyłki do swojej oferty sklepu internetowego handlu internetowego. Zobacz Spójrz Patrz jakie to proste łatwe szybkie
Przesyłki do Rumunii Paczki do Rumunii Kurier do Rumunii Przesyłki kurierskie do Rumunii Nadawanie paczek kurierskich do Rumunii
umacnia ulepsza usprawnia prowadzenie sklepu internetowego handlu internetowego. Oferujemy Proponujemy kompleksową najlepszą ogólnie dostępną pomoc w prowadzeniu sklepu internetowego z paczkami do Rumunii sprzedaży towaru ze sklepu internetowego do Rumunii. Dzięki szerokiej wiedzy i ogromnemu doświadczeniu dużym zasobom wiedzy i doświadczeniu każdego dnia na co dzień w codziennych obowiązkach możemy potrafimy pomagać wspierać każdego, kto zdecyduje się podejmie dobrą decyzję i postawi na paczki kurierskie do Rumunii przesyłki kurierskie do Rumunii.
Nasza frima Nasza działalność pomaga w odbieraniu paczek odbiorze przesyłek odbieraniu nadań kurierskich, przyjmowaniu zwrotów obsłudze zwrotów przyjęciu zwróconych przesyłek kurierskich, oraz a także a dodatkowo a ponadto odbieramy przyjmujemy zapłatę opłatę w rumuńskich lejach rumuńskiej walucie rumuńskich stawkach walucie obowiązującej w Rumunii. Dzięki nam Z naszą pomocą w łatwy i szybki sposób pokierujesz swoim biznesem internetowym poprowadzisz swój sklep w sieci i rozwiniesz poszerzysz swoją działalność ofertę na światową międzynarodową skalę.
Zaufaj najlepszy i pozwól daj sobie pomóc. Udowodnimy Pokażemy Ci, że przesył nadawanie wysyłanie sprzedawanie paczek towarów poza granice za granicę poza Polskę może być może okazać się łatwiejsze prostsze szybsze sprawniejsze niż to prowadzone w kraju dostępne w Polsce działające na terenie naszego Państwa Jesteśmy po to działamy po to Zostaliśmy stworzeni po to aby każdego dnia na co dzień pomagać takim firmom tego typu firmom jak Twoja. Nie szukaj niesprawdzonych kurierów Nie marnuj czasu na przeglądanie internetu w poszukiwaniu innych nie trać cennych godzin na znalezienie odpowiedniego kuriera wybierz zaufaj tym, na których możesz polegać.
acide hyaluronique rides ecuniphi.se
(ecuniphi.se, 8. 4. 2020 6:55)
I am regular reader, how are you everybody? This article posted at this website is truly nice. ecuniphi.se/trends/acide-hyaluronique-rides.php acide hyaluronique rides
viktokning protein ecuniphi.se
(ecuniphi.se, 7. 4. 2020 18:18)
you are in point of fact a excellent webmaster. The site loading velocity is amazing. It kind of feels that you're doing any distinctive trick. Furthermore, The contents are masterpiece. you've performed a excellent task on this topic! ecuniphi.se/trends/viktoekning-protein.php viktokning protein
creol orhangen silver ecuniphi.se
(ecuniphi.se, 7. 4. 2020 10:51)
Outstanding quest there. What occurred after? Thanks! ecuniphi.se/useful-tips/creol-oerhaengen-silver.php creol orhangen silver
svamp och mens ecuniphi.se
(ecuniphi.se, 6. 4. 2020 22:32)
I'm no longer positive where you're getting your information, but great topic. I needs to spend some time studying more or working out more. Thank you for fantastic info I was searching for this information for my mission. ecuniphi.se/useful-tips/svamp-och-mens.php svamp och mens
chocolate wedding favours ecuniphi.se
(ecuniphi.se, 6. 4. 2020 14:49)
Hi, yeah this piece of writing is in fact nice and I have learned lot of things from it concerning blogging. thanks. ecuniphi.se/skin-care/chocolate-wedding-favours.php chocolate wedding favours
jan marini skin care kit ecuniphi.se
(ecuniphi.se, 6. 4. 2020 6:32)
Woah! I'm really enjoying the template/theme of this website. It's simple, yet effective. A lot of times it's very difficult to get that "perfect balance" between usability and visual appeal. I must say you have done a fantastic job with this. Additionally, the blog loads extremely fast for me on Chrome. Exceptional Blog! ecuniphi.se/skin-care/jan-marini-skin-care-kit.php jan marini skin care kit
eksem under graviditet ecuniphi.se
(ecuniphi.se, 6. 4. 2020 0:29)
Thank you, I have recently been looking for information approximately this subject for a while and yours is the best I have discovered till now. But, what in regards to the bottom line? Are you sure concerning the supply? ecuniphi.se/decorations/eksem-under-graviditet.php eksem under graviditet
littekens puistjes verwijderen
(littekens puistjes verwijderen, 5. 4. 2020 11:41)
It's going to be end of mine day, however before finish I am reading this impressive paragraph to improve my knowledge. fioco.interestinghere.be/for-women/littekens-puistjes-verwijderen.php littekens puistjes verwijderen
lacoste vaska dam
(lacoste vaska dam, 4. 4. 2020 10:14)
Magnificent beat ! I wish to apprentice while you amend your website, how could i subscribe for a blog web site? The account aided me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered bright clear concept frana.interestinghere.be/skin-care/lacoste-vaeska-dam.php lacoste vaska dam
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98
gravid trots mens symptom tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 23. 4. 2020 20:12)