Proffesional Aircraft Boeing 737
Proffesional Aircraft ( PA )
Tak tady doufáme, že nás poučí reální piloti.
co zde vše je.
-Jak používat GPS
-Jak se naučit přistávat na ILS
-Jak nastartovat systémy letadel ( 737-800, A320 , )
-Jak se domluvit s kontrolní věží
-Jak se naučit přistávát a startovat
-Jak se naučit používat letecké přístroje
( Toto zpracování na této stránce bude velmi náročné a dlouhé. Proto vás klidně prosíme, aby jste nám napsaly i vaše rady na uvedené body z vaší letecké zkušenosti.
Začneme u Boeing 737-800
Tento letou vypada:
A jeho pilotní kabina
Nejprve si upřesníme s čím vlastně letíme:Boeing 737 je nejrozšířenější dopravní letoun na světě, vyrobený již ve více než 6 600 exemplářích. V České republice letoun užívají jak ČSA (Boeing 737-500), tak Travel Service (Boeing 737-500/800).
1) První den v kabině
Vítejte v kabině 737-800, před vámi je zpousta ukazatelů a přístrojů, o kterých si něco řekneme a následně si uvedeme jak snimi spolupracovat.
Palubní deska se skládá z Navigation display, display motorů, autobrake.
2) Co je vlastně Autopilot?
Autopilot
VERT SPD
Volba rychlosti stoupání nebo klesání.
Do cca 1700 nebude B737 při klesání zrychlovat.
TO/GA
TO/GA je tlačítko v sektoru plynových pák. Nastaví automaticky režim motorů pro vzlet (TO - Take Off) nebo pro stoupání při přerušeném přiblížení na přistání (GO - Go Around).
V simulátoru je pro zjednodušení ovládání možné kliknout na šroubek v levém horním rohu panelu autopilota nebo ve verzi pro FSX do prázdného místa v levém dolním rohu panelu autopilota.
Musí být aktivovaný automat tahu (A/T - autothrottle). Tlačítko TO/GA funguje i v defaultním Boeingu.
Ovládání motorů dopravního letadla je sofistikovanější než šlapání na plyn v automobilu. Automatika regulace moderního proudového motoru je schopna zvládat i prudké změny režimů způsobené pilotem pohybem plynových pák, ale ovládání motorů musí respektovat i požadavky na ekonomii provozu letadla. Tlačítko TO/GA umožňuje zautomatizovat a optimalizovat chod motorů s ohledem na bezpečný vzlet, dodržení správných provozních parametrů motorů a nízkou spotřebu motorů a zjednodušit tak práci pilotů.
Aby bylo možné motory takto ovládat, musí se někde zadat, z jakého letiště letadlo bude vzlétat, za jakého počasí, jak bude muset letadlo po odlepení stoupat a jak moc má být chod motoru úsporný. Tím místem je FMS - Flight Management System, do kterého se vše zadává přes FMC.
Podmínky pro vzlet s použitím TO/GA (PMDG NGX) jsou:
- zadané parametry letu v FMC (použitá dráha a trasa odletu, naložení letadla cestujícími a palivem, zvolená ekonomie letu, ...)
- zapnutý Flight Director před oběma piloty
- zapnutý A/T - autothrottle
Vzlet se provede tak, že se motory pomalým přesunutím plynových pák nechají rozběhnout na cca 40% otáček N1. Pilot kontroluje hodnoty motorových přístrojů. Po ustálení otáček obou motorů se stiskem TO/GA zahájí vzlet.
Na PFD se nastaví čáry Flight directoru, vodorovná ukazuje do rychlosti 84KIAS 10 stupňů pod horizont, pak se přestaví na 15 stupňů nad horizont a po odlepení drží podélný sklon tak, aby se dosáhlo rychlostí V2+15.
Pozor. Při manévru GO AROUND se vytažené brzdy Speedbrake nezasunou!
GO AROUND podle FMC
Je-li aktivován jen jeden kanál, po stisku TO/GA se autopilot vypne.
VNAV
Režim VNAV
Vypadne, když chce FMS - Flight Management System zahájit klesání podle letového plánu, ale na autopilotu je nastavena větší výška.
Režimy
Autopilot může pracovat v několika různých režimech. Režimy autopilota se volí tlačítky na panelu autopilota (MCP) nebo se autopilot přepne sám v reakci na vnější okolnosti.
To, že autopilot řídí letadlo, indikuje na displeji PFD nápisem CMD. Aktivní režimy autopilota jsou indikovány také na displeji PFD různými nápisy.
Chování autopilota
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Přechod do režimu CWS P
Autolilot letící v režimu CMD, udržující výšku () a kurs (HD...)
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Vypínání
Na Periskopu bylo popsáno chování autopilota během automatického přistání, které se mi děje taky:
Důležité: ILS přiblížení na rwy 28 - LKTB. Výška 4000 ft, DME BNO cca 15NM. Aktivuji APP a CMD B. Všechno jede v poho až najednou naskočí SINGLE CH a tlačítko APP zhasne. Ale všechno jede dál bez problémů, letadlo chytí LC i G/S, klesá klesá a tak 3NM od prahu dráhy zhasne SINGLE CH, objeví se CMD a jede to zase v poho.
3) Hodiny
Hodiny jsou vlastně také navigační přistroj. Pokud je třeba nalétnout traťový bod, jehož pozici nejde získat zaměřením dvou majáků, ale který je jen na trase v určité vzdálenosti, lze se jeho polohy dobrat jen odměřením doby letu z bodu se známou polohou.
Hodiny jsou vidět na palubní desce jen v 3D kokpitu. Ve 2D kokpitu je třeba je vyvolat "tlačítkem" na palubní desce C (Clock).
Pro využívání hodin je třeba vědět, jakou vzdálenost letadlo uletí za minutu při dané rychlostu letu.
4) Master Caution
5) PFD
Rychloměr indikuje žlutým nápisem na PFD NO VSPD nezadáné "speed bugs".
Je třeba jít v FMC na stránku TAKEOFF REF a nastavit podmínky startu.
6) Základní Check Listy
Check lists
Preflight
Battery Switch (BAT) | ON |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel | |
Standby Power | AUTO |
Panel overhead, blok Generator Drive and Standby Power Panel | |
DC Meter Selector | BAT |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel |
Before Start
BRAKES | TEST and SET |
Kontrola brzd, zatažení parkovací brzdy Ctrl+tečka | |
ELECTRICAL EQUIPMENT | OFF |
AVIONICS POWER SWITCH | OFF |
spínač Avionika na vypnuto | |
COWL FLAPS | OPEN |
otevřít | |
FUEL SELECTOR VALVE | BOTH |
Žádost o povolení spouštět. Po obdržení povolení ke spouštění:
DOORS | CLOSED |
AIR CONDITION PACK | CLOSED |
START PRESSURE | _____ PSI |
? | |
ANTICOLISION LIGHT | ON |
Before Take Off
RECALL | CHECKED |
Na Master Caution panelu vymáčknu žluté tlačítko, všechny výstrahy musí zhasnout | |
START SWITCHES | CONT |
Na overhead panelu překontroluji nastavení startérů | |
AUTOTHROTTLE | ARM |
Na panelu autopilota musí být přepínač A/T - autothrottle v poloze zapnuto. | |
TCAS/TRANSPONDER | TESTED AND SET |
Na panelu rádia (mezi sedačkami) přepnu přepínač TCAS do polohy TEST a počkám, až zahlásí, že je OK. Potom ho přepnu do polohy TA |
After Take Off
AIR COND & PRESS | SET |
? | |
START SWITCHES | OFF |
Na overhead panelu vypnu startéry | |
GEAR | UP, LIGHTS OUT |
FLAPS | UP, NO LIGHTS |
AUTOBRAKE | OFF |
7)Panel overhead
Panel nad hlavami pilotů - everhead:
AC and DC Metering Panel
BAT on/off
Po připojení akumulátoru ožijou elektrické okruhy ovládání letadla, ale přístroje v kabině zůstávají vypnuté.
Stav akumulátoru zjistíte přepnutím přepínače nad vypínačem akumulátoru do polohy BAT. Na napájení z akumulátoru přepnete přepínače napravo přepnutím do polohy STBY PWR.
Je-li akumulátor vybitý, rozsvítí se nad přepínačem kontrolka BAT DISCHARGE. Zároveň je tento stav indikován na Master Caution panelu kontrolkou ELEC.
Řešením je buď připojení k pozemnímu zdroji, nebo nahození APU (APU má svůj akumulátor a lze ho tedy nahodit i při vybitém hlavním akumulátoru).
Po zapnutí tohoto spínače je možné připojit pozemní zdroj GRD PWR .
Generator Drive and Standby Power Panel
STANDBY POWER
Po zapnutí tohoto spínače ožijí přístroje v kabině. Rozsvítí se displeje.
Ground Power Panel and Bus Switching Panel
GRD POWER AVAILABLE
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
GRD PWR
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
APU
Fuel Pumps
8) Navigation Display
Navigation Display - navigační displej
Displej zobrazuje informace od FMS - Flight Management System.
Značky objevující se na displeji
Na dalším zlepšení typu 737 a A320 se stále pracuje. Děkujeme
Komentáře
Přehled komentářů
Hey there! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I truly enjoy reading your articles. Can you suggest any other blogs/websites/forums that cover the same topics? Thanks a ton! tastyandinteresting.be/beauty/katt-ryckningar-sover.php nivea roll on dry fresh
nyttig fisk recept tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 5. 6. 2020 15:41)
I am regular reader, how are you everybody? This paragraph posted at this website is actually nice. tastyandinteresting.be/relaxation/eksem-i-hrbotten-orsak.php nyttig fisk recept
frasa in kablar i vaggen aresgrb.se
(aresgrb.se, 3. 6. 2020 11:21)
Thank you a lot for sharing this with all of us you actually know what you're speaking approximately! Bookmarked. Please also discuss with my website =). We may have a link trade arrangement among us beire.aresgrb.se/travels/fraesa-in-kablar-i-vaeggen.php frasa in kablar i vaggen
elgiganten eskilstuna erbjudande tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 2. 6. 2020 1:44)
Wow, this post is fastidious, my younger sister is analyzing such things, so I am going to let know her. tastyandinteresting.be/decorations/haengen-till-halsband.php elgiganten eskilstuna erbjudande
plattjarn clas ohlson aresgrb.se
(aresgrb.se, 30. 5. 2020 21:22)
Please let me know if you're looking for a writer for your weblog. You have some really good posts and I believe I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd really like to write some material for your blog in exchange for a link back to mine. Please send me an email if interested. Kudos! scofr.aresgrb.se/beauty/plaettjaern-clas-ohlson.php plattjarn clas ohlson
dekket brystreduksjon kriterier tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 29. 5. 2020 5:34)
My brother suggested I might like this blog. He was entirely right. This post truly made my day. You can not imagine simply how much time I had spent for this information! Thanks! tastyandinteresting.be/useful-tips/original-goji-cream.php dekket brystreduksjon kriterier
smal vegetarisk mat aresgrb.se
(aresgrb.se, 28. 5. 2020 6:33)
An outstanding share! I've just forwarded this onto a colleague who was conducting a little research on this. And he actually ordered me dinner due to the fact that I stumbled upon it for him... lol. So let me reword this.... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending time to talk about this topic here on your blog. athan.aresgrb.se/decorations/smal-vegetarisk-mat.php smal vegetarisk mat
sista minuten Г¶rebro flygplats tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 28. 5. 2020 2:09)
I like the valuable information you provide in your articles. I'll bookmark your blog and check again here regularly. I'm quite certain I will learn many new stuff right here! Best of luck for the next! tastyandinteresting.be/relaxation/van-dalen-delft.php sista minuten Г¶rebro flygplats
sleek highlighter hm aresgrb.se
(aresgrb.se, 25. 5. 2020 19:52)
Piece of writing writing is also a fun, if you know then you can write if not it is complicated to write. erur.aresgrb.se/news/sleek-highlighter-hm.php sleek highlighter hm
noa noa liljeholmen goodprizwomen.com
(goodprizwomen.com, 25. 5. 2020 6:51)
Thanks for the good writeup. It in fact was once a enjoyment account it. Look advanced to more delivered agreeable from you! By the way, how can we keep in touch? sispir.goodprizwomen.com/delicious-dishes/noa-noa-liljeholmen.php noa noa liljeholmen
polar husbil till salu goodprizwomen.com
(goodprizwomen.com, 24. 5. 2020 11:59)
I feel this is one of the such a lot vital info for me. And i am happy studying your article. But want to commentary on few normal issues, The web site taste is wonderful, the articles is truly great : D. Good task, cheers cushea.goodprizwomen.com/news/polar-husbil-till-salu.php polar husbil till salu
aresgrb.se
(aresgrb.se, 24. 5. 2020 5:02)
If you are going for finest contents like myself, simply pay a quick visit this website every day since it provides quality contents, thanks
anti age system goodprizwomen.com
(goodprizwomen.com, 24. 5. 2020 0:47)
Nice post. I was checking continuously this weblog and I am impressed! Very helpful info particularly the closing phase :) I care for such info a lot. I used to be seeking this certain information for a long time. Thanks and good luck. pautro.goodprizwomen.com/delicious-dishes/anti-age-system.php anti age system
lexington jacka dam svart aresgrb.se
(aresgrb.se, 23. 5. 2020 10:09)
Excellent goods from you, man. I've remember your stuff prior to and you're just extremely great. I really like what you have obtained right here, certainly like what you're stating and the way during which you assert it. You're making it entertaining and you still take care of to keep it smart. I can not wait to read far more from you. That is really a tremendous website. kenki.aresgrb.se/skin-care/lexington-jacka-dam-svart.php lexington jacka dam svart
tag vastervik linkoping goodprizwomen.com
(goodprizwomen.com, 23. 5. 2020 4:49)
Heya i'm for the first time here. I came across this board and I in finding It truly helpful & it helped me out much. I am hoping to give one thing again and help others like you aided me. ento.goodprizwomen.com/trends/tg-vaestervik-linkoeping.php tag vastervik linkoping
vondt i halsen uradwoun.co
(uradwoun.co, 22. 5. 2020 3:02)
whoah this blog is wonderful i love reading your articles. Stay up the good work! You understand, many persons are looking around for this information, you could help them greatly. skyrwi.uradwoun.co/decorations/vondt-i-halsen.php vondt i halsen
svt play program idag uradwoun.co
(uradwoun.co, 21. 5. 2020 12:15)
For latest information you have to visit web and on the web I found this web site as a best website for newest updates. thinro.uradwoun.co/decorations/svt-play-program-idag.php svt play program idag
nar gar kolik over uradwoun.co
(uradwoun.co, 19. 5. 2020 16:35)
You could certainly see your expertise within the article you write. The arena hopes for even more passionate writers such as you who aren't afraid to say how they believe. All the time go after your heart. promox.uradwoun.co/relaxation/naer-gr-kolik-oever.php nar gar kolik over
hotell opalen goteborg uradwoun.co
(uradwoun.co, 19. 5. 2020 5:50)
After looking into a few of the blog posts on your site, I truly like your way of writing a blog. I saved it to my bookmark webpage list and will be checking back soon. Please check out my web site too and tell me what you think. verlay.uradwoun.co/delicious-dishes/hotell-opalen-goeteborg.php hotell opalen goteborg
photoshop mac free uradwoun.co
(uradwoun.co, 18. 5. 2020 20:30)
Good day! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any tips? talea.uradwoun.co/trends/photoshop-mac-free.php photoshop mac free
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98
nivea roll on dry fresh tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 7. 6. 2020 13:47)