Proffesional Aircraft Boeing 737
Proffesional Aircraft ( PA )
Tak tady doufáme, že nás poučí reální piloti.
co zde vše je.
-Jak používat GPS
-Jak se naučit přistávat na ILS
-Jak nastartovat systémy letadel ( 737-800, A320 , )
-Jak se domluvit s kontrolní věží
-Jak se naučit přistávát a startovat
-Jak se naučit používat letecké přístroje
( Toto zpracování na této stránce bude velmi náročné a dlouhé. Proto vás klidně prosíme, aby jste nám napsaly i vaše rady na uvedené body z vaší letecké zkušenosti.
Začneme u Boeing 737-800
Tento letou vypada:
A jeho pilotní kabina
Nejprve si upřesníme s čím vlastně letíme:Boeing 737 je nejrozšířenější dopravní letoun na světě, vyrobený již ve více než 6 600 exemplářích. V České republice letoun užívají jak ČSA (Boeing 737-500), tak Travel Service (Boeing 737-500/800).
1) První den v kabině
Vítejte v kabině 737-800, před vámi je zpousta ukazatelů a přístrojů, o kterých si něco řekneme a následně si uvedeme jak snimi spolupracovat.
Palubní deska se skládá z Navigation display, display motorů, autobrake.
2) Co je vlastně Autopilot?
Autopilot
VERT SPD
Volba rychlosti stoupání nebo klesání.
Do cca 1700 nebude B737 při klesání zrychlovat.
TO/GA
TO/GA je tlačítko v sektoru plynových pák. Nastaví automaticky režim motorů pro vzlet (TO - Take Off) nebo pro stoupání při přerušeném přiblížení na přistání (GO - Go Around).
V simulátoru je pro zjednodušení ovládání možné kliknout na šroubek v levém horním rohu panelu autopilota nebo ve verzi pro FSX do prázdného místa v levém dolním rohu panelu autopilota.
Musí být aktivovaný automat tahu (A/T - autothrottle). Tlačítko TO/GA funguje i v defaultním Boeingu.
Ovládání motorů dopravního letadla je sofistikovanější než šlapání na plyn v automobilu. Automatika regulace moderního proudového motoru je schopna zvládat i prudké změny režimů způsobené pilotem pohybem plynových pák, ale ovládání motorů musí respektovat i požadavky na ekonomii provozu letadla. Tlačítko TO/GA umožňuje zautomatizovat a optimalizovat chod motorů s ohledem na bezpečný vzlet, dodržení správných provozních parametrů motorů a nízkou spotřebu motorů a zjednodušit tak práci pilotů.
Aby bylo možné motory takto ovládat, musí se někde zadat, z jakého letiště letadlo bude vzlétat, za jakého počasí, jak bude muset letadlo po odlepení stoupat a jak moc má být chod motoru úsporný. Tím místem je FMS - Flight Management System, do kterého se vše zadává přes FMC.
Podmínky pro vzlet s použitím TO/GA (PMDG NGX) jsou:
- zadané parametry letu v FMC (použitá dráha a trasa odletu, naložení letadla cestujícími a palivem, zvolená ekonomie letu, ...)
- zapnutý Flight Director před oběma piloty
- zapnutý A/T - autothrottle
Vzlet se provede tak, že se motory pomalým přesunutím plynových pák nechají rozběhnout na cca 40% otáček N1. Pilot kontroluje hodnoty motorových přístrojů. Po ustálení otáček obou motorů se stiskem TO/GA zahájí vzlet.
Na PFD se nastaví čáry Flight directoru, vodorovná ukazuje do rychlosti 84KIAS 10 stupňů pod horizont, pak se přestaví na 15 stupňů nad horizont a po odlepení drží podélný sklon tak, aby se dosáhlo rychlostí V2+15.
Pozor. Při manévru GO AROUND se vytažené brzdy Speedbrake nezasunou!
GO AROUND podle FMC
Je-li aktivován jen jeden kanál, po stisku TO/GA se autopilot vypne.
VNAV
Režim VNAV
Vypadne, když chce FMS - Flight Management System zahájit klesání podle letového plánu, ale na autopilotu je nastavena větší výška.
Režimy
Autopilot může pracovat v několika různých režimech. Režimy autopilota se volí tlačítky na panelu autopilota (MCP) nebo se autopilot přepne sám v reakci na vnější okolnosti.
To, že autopilot řídí letadlo, indikuje na displeji PFD nápisem CMD. Aktivní režimy autopilota jsou indikovány také na displeji PFD různými nápisy.
Chování autopilota
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Přechod do režimu CWS P
Autolilot letící v režimu CMD, udržující výšku () a kurs (HD...)
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Vypínání
Na Periskopu bylo popsáno chování autopilota během automatického přistání, které se mi děje taky:
Důležité: ILS přiblížení na rwy 28 - LKTB. Výška 4000 ft, DME BNO cca 15NM. Aktivuji APP a CMD B. Všechno jede v poho až najednou naskočí SINGLE CH a tlačítko APP zhasne. Ale všechno jede dál bez problémů, letadlo chytí LC i G/S, klesá klesá a tak 3NM od prahu dráhy zhasne SINGLE CH, objeví se CMD a jede to zase v poho.
3) Hodiny
Hodiny jsou vlastně také navigační přistroj. Pokud je třeba nalétnout traťový bod, jehož pozici nejde získat zaměřením dvou majáků, ale který je jen na trase v určité vzdálenosti, lze se jeho polohy dobrat jen odměřením doby letu z bodu se známou polohou.
Hodiny jsou vidět na palubní desce jen v 3D kokpitu. Ve 2D kokpitu je třeba je vyvolat "tlačítkem" na palubní desce C (Clock).
Pro využívání hodin je třeba vědět, jakou vzdálenost letadlo uletí za minutu při dané rychlostu letu.
4) Master Caution
5) PFD
Rychloměr indikuje žlutým nápisem na PFD NO VSPD nezadáné "speed bugs".
Je třeba jít v FMC na stránku TAKEOFF REF a nastavit podmínky startu.
6) Základní Check Listy
Check lists
Preflight
Battery Switch (BAT) | ON |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel | |
Standby Power | AUTO |
Panel overhead, blok Generator Drive and Standby Power Panel | |
DC Meter Selector | BAT |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel |
Before Start
BRAKES | TEST and SET |
Kontrola brzd, zatažení parkovací brzdy Ctrl+tečka | |
ELECTRICAL EQUIPMENT | OFF |
AVIONICS POWER SWITCH | OFF |
spínač Avionika na vypnuto | |
COWL FLAPS | OPEN |
otevřít | |
FUEL SELECTOR VALVE | BOTH |
Žádost o povolení spouštět. Po obdržení povolení ke spouštění:
DOORS | CLOSED |
AIR CONDITION PACK | CLOSED |
START PRESSURE | _____ PSI |
? | |
ANTICOLISION LIGHT | ON |
Before Take Off
RECALL | CHECKED |
Na Master Caution panelu vymáčknu žluté tlačítko, všechny výstrahy musí zhasnout | |
START SWITCHES | CONT |
Na overhead panelu překontroluji nastavení startérů | |
AUTOTHROTTLE | ARM |
Na panelu autopilota musí být přepínač A/T - autothrottle v poloze zapnuto. | |
TCAS/TRANSPONDER | TESTED AND SET |
Na panelu rádia (mezi sedačkami) přepnu přepínač TCAS do polohy TEST a počkám, až zahlásí, že je OK. Potom ho přepnu do polohy TA |
After Take Off
AIR COND & PRESS | SET |
? | |
START SWITCHES | OFF |
Na overhead panelu vypnu startéry | |
GEAR | UP, LIGHTS OUT |
FLAPS | UP, NO LIGHTS |
AUTOBRAKE | OFF |
7)Panel overhead
Panel nad hlavami pilotů - everhead:
AC and DC Metering Panel
BAT on/off
Po připojení akumulátoru ožijou elektrické okruhy ovládání letadla, ale přístroje v kabině zůstávají vypnuté.
Stav akumulátoru zjistíte přepnutím přepínače nad vypínačem akumulátoru do polohy BAT. Na napájení z akumulátoru přepnete přepínače napravo přepnutím do polohy STBY PWR.
Je-li akumulátor vybitý, rozsvítí se nad přepínačem kontrolka BAT DISCHARGE. Zároveň je tento stav indikován na Master Caution panelu kontrolkou ELEC.
Řešením je buď připojení k pozemnímu zdroji, nebo nahození APU (APU má svůj akumulátor a lze ho tedy nahodit i při vybitém hlavním akumulátoru).
Po zapnutí tohoto spínače je možné připojit pozemní zdroj GRD PWR .
Generator Drive and Standby Power Panel
STANDBY POWER
Po zapnutí tohoto spínače ožijí přístroje v kabině. Rozsvítí se displeje.
Ground Power Panel and Bus Switching Panel
GRD POWER AVAILABLE
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
GRD PWR
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
APU
Fuel Pumps
8) Navigation Display
Navigation Display - navigační displej
Displej zobrazuje informace od FMS - Flight Management System.
Značky objevující se na displeji
Na dalším zlepšení typu 737 a A320 se stále pracuje. Děkujeme
Komentáře
Přehled komentářů
Hi, this weekend is fastidious for me, as this occasion i am reading this fantastic informative post here at my house. flucd.aresgrb.se/delicious-dishes/frisr-ben-sndag-rhus.php frisor aben sondag arhus
fritidshus onskas hyra goodprizwomen.com
(goodprizwomen.com, 3. 7. 2020 5:52)
When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get three e-mails with the same comment. Is there any way you can remove me from that service? Thanks a lot! pectte.goodprizwomen.com/for-women/fritidshus-oenskas-hyra.php fritidshus onskas hyra
sola med linser aresgrb.se
(aresgrb.se, 2. 7. 2020 22:57)
Fabulous, what a web site it is! This weblog provides valuable data to us, keep it up. thank.aresgrb.se/relaxation/sola-med-linser.php sola med linser
computer stickers mac goodprizwomen.com
(goodprizwomen.com, 1. 7. 2020 1:04)
What's Happening i'm new to this, I stumbled upon this I've discovered It positively useful and it has aided me out loads. I am hoping to contribute & aid other users like its aided me. Great job. heburt.goodprizwomen.com/for-men/computer-stickers-mac.php computer stickers mac
braun venus ipl harfjerner aresgrb.se
(aresgrb.se, 30. 6. 2020 8:17)
These are truly wonderful ideas in regarding blogging. You have touched some pleasant points here. Any way keep up wrinting. passt.aresgrb.se/skin-care/braun-venus-ipl-hrfjerner.php braun venus ipl harfjerner
kort til langt har aresgrb.se
(aresgrb.se, 29. 6. 2020 1:07)
Magnificent web site. Lots of helpful info here. I am sending it to several pals ans additionally sharing in delicious. And naturally, thank you for your sweat! bergxi.aresgrb.se/advice-girlfriends/kort-til-langt-hr.php kort til langt har
Бокалы для вина шампанского, виски, водки, коньяка и бренди
(Josephtaump, 28. 6. 2020 8:33)
Магазин Коралл предлагает купить товары для гостиной: стопперы для дверей, фоторамки, для кабинета: нашки, барометры, товары для спальни: одеяла, кухонная посуда: мармиты, подставки под горячее, столовая посуда: стаканы для воды, детская посуда с героями из мультфильмов, сахарницы, предметы для ванной: полотенца, сувениры: колокольчики, блокноты чувиляевых, кухонные вытяжки: вытяжки эликор, воздухоочистители. Выбирайте и покупайте товары на официальном сайте Коралл.
Подробнее ниже:
https://toliatti.land-gift.ru/catalog/podsvechniki/
вытяжка elikor рубин
schoenen blauw dames tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 27. 6. 2020 20:04)
I'm truly enjoying the design and layout of your site. It's a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme? Fantastic work! tastyandinteresting.be/beauty/kemisk-metall-vaermetlig.php schoenen blauw dames
creme anti rides aloe vera aresgrb.se
(aresgrb.se, 26. 6. 2020 10:39)
Hi there, I wish for to subscribe for this weblog to take latest updates, so where can i do it please help out. stanw.aresgrb.se/music/creme-anti-rides-aloe-vera.php creme anti rides aloe vera
malmö arena adress tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 24. 6. 2020 23:45)
Thank you for sharing your thoughts. I truly appreciate your efforts and I am waiting for your further post thanks once again. tastyandinteresting.be/useful-tips/kladdkaka-med-chokladglasyr.php malmö arena adress
var i bullerbyn film aresgrb.se
(aresgrb.se, 23. 6. 2020 12:07)
Attractive portion of content. I simply stumbled upon your weblog and in accession capital to say that I get in fact loved account your weblog posts. Anyway I will be subscribing in your feeds and even I achievement you get right of entry to constantly quickly. chaiho.aresgrb.se/beauty/vr-i-bullerbyn-film.php var i bullerbyn film
maräng tårtbotten recept tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 23. 6. 2020 1:11)
It's very straightforward to find out any matter on net as compared to textbooks, as I found this piece of writing at this web page. tastyandinteresting.be/useful-tips/resor-malaga-stockholm.php maräng tårtbotten recept
humör jeans stockholm tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 20. 6. 2020 6:50)
Ahaa, its nice discussion about this piece of writing here at this blog, I have read all that, so at this time me also commenting at this place. tastyandinteresting.be/decorations/wokade-groensaker-med-raekor.php humör jeans stockholm
Hi! Only from 18+!
(SandraDrota, 19. 6. 2020 18:28)The best adult Dating site loveawake.ru
sveda och värk 2019 tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 18. 6. 2020 20:17)
Hello there! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be ok. I'm absolutely enjoying your blog and look forward to new updates. tastyandinteresting.be/decorations/kycklinglrfile-soltorkade-tomater.php sveda och värk 2019
hur gor man vaniljglass aresgrb.se
(aresgrb.se, 17. 6. 2020 4:11)
You made some decent points there. I checked on the net for additional information about the issue and found most people will go along with your views on this website. rohwe.aresgrb.se/skin-care/hur-goer-man-vaniljglass.php hur gor man vaniljglass
mens direkt efter mens tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 14. 6. 2020 19:04)
After I originally commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I get 4 emails with the same comment. Perhaps there is an easy method you can remove me from that service? Thank you! tastyandinteresting.be/decorations/tillaeggsisolera-yttervaegg-kostnad.php mens direkt efter mens
billigaste smГҐbilen att Г¤ga tastyandinteresting.be
(tastyandinteresting.be, 10. 6. 2020 4:04)
Good day! I could have sworn I've been to this website before but after going through many of the articles I realized it's new to me. Regardless, I'm certainly delighted I came across it and I'll be book-marking it and checking back frequently! tastyandinteresting.be/travels/begagnade-delar-bil.php billigaste smГҐbilen att Г¤ga
tablett mot forkylning aresgrb.se
(aresgrb.se, 8. 6. 2020 23:48)
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something enlightening to read? heads.aresgrb.se/beautiful-things/tablett-mot-foerkylning.php tablett mot forkylning
tuss sjoberg hagg aresgrb.se
(aresgrb.se, 7. 6. 2020 19:49)
I've read several excellent stuff here. Definitely value bookmarking for revisiting. I wonder how a lot attempt you set to make the sort of fantastic informative site. dipro.aresgrb.se/relaxation/tuss-sjoeberg-haegg.php tuss sjoberg hagg
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98
frisor aben sondag arhus aresgrb.se
(aresgrb.se, 5. 7. 2020 15:03)