Proffesional Aircraft Boeing 737
Proffesional Aircraft ( PA )
Tak tady doufáme, že nás poučí reální piloti.
co zde vše je.
-Jak používat GPS
-Jak se naučit přistávat na ILS
-Jak nastartovat systémy letadel ( 737-800, A320 , )
-Jak se domluvit s kontrolní věží
-Jak se naučit přistávát a startovat
-Jak se naučit používat letecké přístroje
( Toto zpracování na této stránce bude velmi náročné a dlouhé. Proto vás klidně prosíme, aby jste nám napsaly i vaše rady na uvedené body z vaší letecké zkušenosti.
Začneme u Boeing 737-800
Tento letou vypada:
A jeho pilotní kabina
Nejprve si upřesníme s čím vlastně letíme:Boeing 737 je nejrozšířenější dopravní letoun na světě, vyrobený již ve více než 6 600 exemplářích. V České republice letoun užívají jak ČSA (Boeing 737-500), tak Travel Service (Boeing 737-500/800).
1) První den v kabině
Vítejte v kabině 737-800, před vámi je zpousta ukazatelů a přístrojů, o kterých si něco řekneme a následně si uvedeme jak snimi spolupracovat.
Palubní deska se skládá z Navigation display, display motorů, autobrake.
2) Co je vlastně Autopilot?
Autopilot
VERT SPD
Volba rychlosti stoupání nebo klesání.
Do cca 1700 nebude B737 při klesání zrychlovat.
TO/GA
TO/GA je tlačítko v sektoru plynových pák. Nastaví automaticky režim motorů pro vzlet (TO - Take Off) nebo pro stoupání při přerušeném přiblížení na přistání (GO - Go Around).
V simulátoru je pro zjednodušení ovládání možné kliknout na šroubek v levém horním rohu panelu autopilota nebo ve verzi pro FSX do prázdného místa v levém dolním rohu panelu autopilota.
Musí být aktivovaný automat tahu (A/T - autothrottle). Tlačítko TO/GA funguje i v defaultním Boeingu.
Ovládání motorů dopravního letadla je sofistikovanější než šlapání na plyn v automobilu. Automatika regulace moderního proudového motoru je schopna zvládat i prudké změny režimů způsobené pilotem pohybem plynových pák, ale ovládání motorů musí respektovat i požadavky na ekonomii provozu letadla. Tlačítko TO/GA umožňuje zautomatizovat a optimalizovat chod motorů s ohledem na bezpečný vzlet, dodržení správných provozních parametrů motorů a nízkou spotřebu motorů a zjednodušit tak práci pilotů.
Aby bylo možné motory takto ovládat, musí se někde zadat, z jakého letiště letadlo bude vzlétat, za jakého počasí, jak bude muset letadlo po odlepení stoupat a jak moc má být chod motoru úsporný. Tím místem je FMS - Flight Management System, do kterého se vše zadává přes FMC.
Podmínky pro vzlet s použitím TO/GA (PMDG NGX) jsou:
- zadané parametry letu v FMC (použitá dráha a trasa odletu, naložení letadla cestujícími a palivem, zvolená ekonomie letu, ...)
- zapnutý Flight Director před oběma piloty
- zapnutý A/T - autothrottle
Vzlet se provede tak, že se motory pomalým přesunutím plynových pák nechají rozběhnout na cca 40% otáček N1. Pilot kontroluje hodnoty motorových přístrojů. Po ustálení otáček obou motorů se stiskem TO/GA zahájí vzlet.
Na PFD se nastaví čáry Flight directoru, vodorovná ukazuje do rychlosti 84KIAS 10 stupňů pod horizont, pak se přestaví na 15 stupňů nad horizont a po odlepení drží podélný sklon tak, aby se dosáhlo rychlostí V2+15.
Pozor. Při manévru GO AROUND se vytažené brzdy Speedbrake nezasunou!
GO AROUND podle FMC
Je-li aktivován jen jeden kanál, po stisku TO/GA se autopilot vypne.
VNAV
Režim VNAV
Vypadne, když chce FMS - Flight Management System zahájit klesání podle letového plánu, ale na autopilotu je nastavena větší výška.
Režimy
Autopilot může pracovat v několika různých režimech. Režimy autopilota se volí tlačítky na panelu autopilota (MCP) nebo se autopilot přepne sám v reakci na vnější okolnosti.
To, že autopilot řídí letadlo, indikuje na displeji PFD nápisem CMD. Aktivní režimy autopilota jsou indikovány také na displeji PFD různými nápisy.
Chování autopilota
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Přechod do režimu CWS P
Autolilot letící v režimu CMD, udržující výšku () a kurs (HD...)
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Vypínání
Na Periskopu bylo popsáno chování autopilota během automatického přistání, které se mi děje taky:
Důležité: ILS přiblížení na rwy 28 - LKTB. Výška 4000 ft, DME BNO cca 15NM. Aktivuji APP a CMD B. Všechno jede v poho až najednou naskočí SINGLE CH a tlačítko APP zhasne. Ale všechno jede dál bez problémů, letadlo chytí LC i G/S, klesá klesá a tak 3NM od prahu dráhy zhasne SINGLE CH, objeví se CMD a jede to zase v poho.
3) Hodiny
Hodiny jsou vlastně také navigační přistroj. Pokud je třeba nalétnout traťový bod, jehož pozici nejde získat zaměřením dvou majáků, ale který je jen na trase v určité vzdálenosti, lze se jeho polohy dobrat jen odměřením doby letu z bodu se známou polohou.
Hodiny jsou vidět na palubní desce jen v 3D kokpitu. Ve 2D kokpitu je třeba je vyvolat "tlačítkem" na palubní desce C (Clock).
Pro využívání hodin je třeba vědět, jakou vzdálenost letadlo uletí za minutu při dané rychlostu letu.
4) Master Caution
5) PFD
Rychloměr indikuje žlutým nápisem na PFD NO VSPD nezadáné "speed bugs".
Je třeba jít v FMC na stránku TAKEOFF REF a nastavit podmínky startu.
6) Základní Check Listy
Check lists
Preflight
Battery Switch (BAT) | ON |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel | |
Standby Power | AUTO |
Panel overhead, blok Generator Drive and Standby Power Panel | |
DC Meter Selector | BAT |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel |
Before Start
BRAKES | TEST and SET |
Kontrola brzd, zatažení parkovací brzdy Ctrl+tečka | |
ELECTRICAL EQUIPMENT | OFF |
AVIONICS POWER SWITCH | OFF |
spínač Avionika na vypnuto | |
COWL FLAPS | OPEN |
otevřít | |
FUEL SELECTOR VALVE | BOTH |
Žádost o povolení spouštět. Po obdržení povolení ke spouštění:
DOORS | CLOSED |
AIR CONDITION PACK | CLOSED |
START PRESSURE | _____ PSI |
? | |
ANTICOLISION LIGHT | ON |
Before Take Off
RECALL | CHECKED |
Na Master Caution panelu vymáčknu žluté tlačítko, všechny výstrahy musí zhasnout | |
START SWITCHES | CONT |
Na overhead panelu překontroluji nastavení startérů | |
AUTOTHROTTLE | ARM |
Na panelu autopilota musí být přepínač A/T - autothrottle v poloze zapnuto. | |
TCAS/TRANSPONDER | TESTED AND SET |
Na panelu rádia (mezi sedačkami) přepnu přepínač TCAS do polohy TEST a počkám, až zahlásí, že je OK. Potom ho přepnu do polohy TA |
After Take Off
AIR COND & PRESS | SET |
? | |
START SWITCHES | OFF |
Na overhead panelu vypnu startéry | |
GEAR | UP, LIGHTS OUT |
FLAPS | UP, NO LIGHTS |
AUTOBRAKE | OFF |
7)Panel overhead
Panel nad hlavami pilotů - everhead:
AC and DC Metering Panel
BAT on/off
Po připojení akumulátoru ožijou elektrické okruhy ovládání letadla, ale přístroje v kabině zůstávají vypnuté.
Stav akumulátoru zjistíte přepnutím přepínače nad vypínačem akumulátoru do polohy BAT. Na napájení z akumulátoru přepnete přepínače napravo přepnutím do polohy STBY PWR.
Je-li akumulátor vybitý, rozsvítí se nad přepínačem kontrolka BAT DISCHARGE. Zároveň je tento stav indikován na Master Caution panelu kontrolkou ELEC.
Řešením je buď připojení k pozemnímu zdroji, nebo nahození APU (APU má svůj akumulátor a lze ho tedy nahodit i při vybitém hlavním akumulátoru).
Po zapnutí tohoto spínače je možné připojit pozemní zdroj GRD PWR .
Generator Drive and Standby Power Panel
STANDBY POWER
Po zapnutí tohoto spínače ožijí přístroje v kabině. Rozsvítí se displeje.
Ground Power Panel and Bus Switching Panel
GRD POWER AVAILABLE
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
GRD PWR
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
APU
Fuel Pumps
8) Navigation Display
Navigation Display - navigační displej
Displej zobrazuje informace od FMS - Flight Management System.
Značky objevující se na displeji
Na dalším zlepšení typu 737 a A320 se stále pracuje. Děkujeme
Komentáře
Přehled komentářů
Right away I am going away to do my breakfast, afterward having my breakfast coming yet again to read further news. counl.infoforwomen.be/map14.php karriere i militæret
blonda slingor i mörkt hår infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 17. 9. 2020 23:58)
There is definately a lot to find out about this topic. I like all of the points you have made. smocc.infoforwomen.nl/map3.php blonda slingor i mörkt hår
essential oil skin care products infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 17. 9. 2020 21:26)
Great website. Lots of useful information here. I am sending it to several friends ans also sharing in delicious. And of course, thank you for your effort! queba.infoforwomen.be/map5.php essential oil skin care products
timberland butik stockholm infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 17. 9. 2020 19:12)
Thank you, I've recently been searching for information approximately this topic for a long time and yours is the best I have discovered till now. But, what concerning the bottom line? Are you certain concerning the source? berb.infoforwomen.be/map4.php timberland butik stockholm
jag har ont i ryggen infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 17. 9. 2020 17:59)
It's actually a nice and helpful piece of info. I'm satisfied that you shared this useful information with us. Please keep us informed like this. Thank you for sharing. porba.infoforwomen.nl/map5.php jag har ont i ryggen
ardell 113 sverige infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 17. 9. 2020 17:34)
I got this website from my buddy who informed me on the topic of this web page and at the moment this time I am browsing this site and reading very informative articles at this place. lanth.infoforwomen.be/map23.php ardell 113 sverige
ica Г¤ngelholm Г¶ppettider infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 17. 9. 2020 16:11)
Wonderful post but I was wanting to know if you could write a litte more on this subject? I'd be very grateful if you could elaborate a little bit further. Appreciate it! umte.infoforwomen.be/map8.php ica Г¤ngelholm Г¶ppettider
jylland vs sjælland infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 17. 9. 2020 13:24)
Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it is really informative. I'm gonna watch out for brussels. I will appreciate if you continue this in future. Many people will be benefited from your writing. Cheers! voldi.infoforwomen.be/map15.php jylland vs sjælland
hvor meget protein er der i kylling infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 17. 9. 2020 12:08)
Appreciate the recommendation. Will try it out. kaody.infoforwomen.be/map18.php hvor meget protein er der i kylling
blackhead killer test infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 17. 9. 2020 12:07)
With havin so much written content do you ever run into any problems of plagorism or copyright infringement? My site has a lot of completely unique content I've either written myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the internet without my agreement. Do you know any solutions to help protect against content from being ripped off? I'd certainly appreciate it. herda.infoforwomen.nl/map4.php blackhead killer test
när blev jag gravid infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 17. 9. 2020 10:52)
Hello just wanted to give you a quick heads up. The words in your content seem to be running off the screen in Ie. I'm not sure if this is a formatting issue or something to do with web browser compatibility but I figured I'd post to let you know. The design look great though! Hope you get the issue fixed soon. Thanks orof.infoforwomen.be/map12.php när blev jag gravid
grundläggning platta på mark infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 17. 9. 2020 9:38)
Today, while I was at work, my sister stole my iphone and tested to see if it can survive a thirty foot drop, just so she can be a youtube sensation. My apple ipad is now destroyed and she has 83 views. I know this is completely off topic but I had to share it with someone! conts.infoforwomen.be/map26.php grundläggning platta på mark
hГҐr och naglar tabletter infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 17. 9. 2020 8:24)
Hi there, I do believe your site may be having browser compatibility problems. Whenever I look at your web site in Safari, it looks fine but when opening in I.E., it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Apart from that, great website! garne.infoforwomen.be/map8.php hГҐr och naglar tabletter
mat vinmässan älvsjö infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 17. 9. 2020 7:07)
Someone essentially lend a hand to make seriously articles I'd state. That is the first time I frequented your web page and to this point? I surprised with the analysis you made to make this actual publish amazing. Magnificent process! leare.infoforwomen.be/map7.php mat vinmässan älvsjö
tetralysal mot klamydia infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 17. 9. 2020 6:45)
At this time it looks like Wordpress is the best blogging platform available right now. (from what I've read) Is that what you're using on your blog? kanfe.infoforwomen.nl/map17.php tetralysal mot klamydia
ica maxi led lampor infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 17. 9. 2020 5:53)
Thanks for finally writing about > < Loved it! counl.infoforwomen.be/map9.php ica maxi led lampor
vegetarisk mat visby infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 17. 9. 2020 4:36)
great issues altogether, you just gained a emblem new reader. What could you recommend about your post that you made a few days ago? Any sure? prol.infoforwomen.be/map3.php vegetarisk mat visby
clinique pore minimizer infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 17. 9. 2020 2:08)
Wow, fantastic blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your web site is great, as well as the content! rost.infoforwomen.be/map19.php clinique pore minimizer
polyper i underlivet operation infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 17. 9. 2020 1:18)
It's an awesome article designed for all the internet visitors; they will obtain benefit from it I am sure. nenac.infoforwomen.nl/map15.php polyper i underlivet operation
vegetarisk restaurang nyköping infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 17. 9. 2020 1:04)
I'm not sure exactly why but this web site is loading extremely slow for me. Is anyone else having this problem or is it a issue on my end? I'll check back later on and see if the problem still exists. conts.infoforwomen.be/map5.php vegetarisk restaurang nyköping
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98
karriere i militæret infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 18. 9. 2020 0:03)