Proffesional Aircraft Boeing 737
Proffesional Aircraft ( PA )
Tak tady doufáme, že nás poučí reální piloti.
co zde vše je.
-Jak používat GPS
-Jak se naučit přistávat na ILS
-Jak nastartovat systémy letadel ( 737-800, A320 , )
-Jak se domluvit s kontrolní věží
-Jak se naučit přistávát a startovat
-Jak se naučit používat letecké přístroje
( Toto zpracování na této stránce bude velmi náročné a dlouhé. Proto vás klidně prosíme, aby jste nám napsaly i vaše rady na uvedené body z vaší letecké zkušenosti.
Začneme u Boeing 737-800
Tento letou vypada:
A jeho pilotní kabina
Nejprve si upřesníme s čím vlastně letíme:Boeing 737 je nejrozšířenější dopravní letoun na světě, vyrobený již ve více než 6 600 exemplářích. V České republice letoun užívají jak ČSA (Boeing 737-500), tak Travel Service (Boeing 737-500/800).
1) První den v kabině
Vítejte v kabině 737-800, před vámi je zpousta ukazatelů a přístrojů, o kterých si něco řekneme a následně si uvedeme jak snimi spolupracovat.
Palubní deska se skládá z Navigation display, display motorů, autobrake.
2) Co je vlastně Autopilot?
Autopilot
VERT SPD
Volba rychlosti stoupání nebo klesání.
Do cca 1700 nebude B737 při klesání zrychlovat.
TO/GA
TO/GA je tlačítko v sektoru plynových pák. Nastaví automaticky režim motorů pro vzlet (TO - Take Off) nebo pro stoupání při přerušeném přiblížení na přistání (GO - Go Around).
V simulátoru je pro zjednodušení ovládání možné kliknout na šroubek v levém horním rohu panelu autopilota nebo ve verzi pro FSX do prázdného místa v levém dolním rohu panelu autopilota.
Musí být aktivovaný automat tahu (A/T - autothrottle). Tlačítko TO/GA funguje i v defaultním Boeingu.
Ovládání motorů dopravního letadla je sofistikovanější než šlapání na plyn v automobilu. Automatika regulace moderního proudového motoru je schopna zvládat i prudké změny režimů způsobené pilotem pohybem plynových pák, ale ovládání motorů musí respektovat i požadavky na ekonomii provozu letadla. Tlačítko TO/GA umožňuje zautomatizovat a optimalizovat chod motorů s ohledem na bezpečný vzlet, dodržení správných provozních parametrů motorů a nízkou spotřebu motorů a zjednodušit tak práci pilotů.
Aby bylo možné motory takto ovládat, musí se někde zadat, z jakého letiště letadlo bude vzlétat, za jakého počasí, jak bude muset letadlo po odlepení stoupat a jak moc má být chod motoru úsporný. Tím místem je FMS - Flight Management System, do kterého se vše zadává přes FMC.
Podmínky pro vzlet s použitím TO/GA (PMDG NGX) jsou:
- zadané parametry letu v FMC (použitá dráha a trasa odletu, naložení letadla cestujícími a palivem, zvolená ekonomie letu, ...)
- zapnutý Flight Director před oběma piloty
- zapnutý A/T - autothrottle
Vzlet se provede tak, že se motory pomalým přesunutím plynových pák nechají rozběhnout na cca 40% otáček N1. Pilot kontroluje hodnoty motorových přístrojů. Po ustálení otáček obou motorů se stiskem TO/GA zahájí vzlet.
Na PFD se nastaví čáry Flight directoru, vodorovná ukazuje do rychlosti 84KIAS 10 stupňů pod horizont, pak se přestaví na 15 stupňů nad horizont a po odlepení drží podélný sklon tak, aby se dosáhlo rychlostí V2+15.
Pozor. Při manévru GO AROUND se vytažené brzdy Speedbrake nezasunou!
GO AROUND podle FMC
Je-li aktivován jen jeden kanál, po stisku TO/GA se autopilot vypne.
VNAV
Režim VNAV
Vypadne, když chce FMS - Flight Management System zahájit klesání podle letového plánu, ale na autopilotu je nastavena větší výška.
Režimy
Autopilot může pracovat v několika různých režimech. Režimy autopilota se volí tlačítky na panelu autopilota (MCP) nebo se autopilot přepne sám v reakci na vnější okolnosti.
To, že autopilot řídí letadlo, indikuje na displeji PFD nápisem CMD. Aktivní režimy autopilota jsou indikovány také na displeji PFD různými nápisy.
Chování autopilota
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Přechod do režimu CWS P
Autolilot letící v režimu CMD, udržující výšku () a kurs (HD...)
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Vypínání
Na Periskopu bylo popsáno chování autopilota během automatického přistání, které se mi děje taky:
Důležité: ILS přiblížení na rwy 28 - LKTB. Výška 4000 ft, DME BNO cca 15NM. Aktivuji APP a CMD B. Všechno jede v poho až najednou naskočí SINGLE CH a tlačítko APP zhasne. Ale všechno jede dál bez problémů, letadlo chytí LC i G/S, klesá klesá a tak 3NM od prahu dráhy zhasne SINGLE CH, objeví se CMD a jede to zase v poho.
3) Hodiny
Hodiny jsou vlastně také navigační přistroj. Pokud je třeba nalétnout traťový bod, jehož pozici nejde získat zaměřením dvou majáků, ale který je jen na trase v určité vzdálenosti, lze se jeho polohy dobrat jen odměřením doby letu z bodu se známou polohou.
Hodiny jsou vidět na palubní desce jen v 3D kokpitu. Ve 2D kokpitu je třeba je vyvolat "tlačítkem" na palubní desce C (Clock).
Pro využívání hodin je třeba vědět, jakou vzdálenost letadlo uletí za minutu při dané rychlostu letu.
4) Master Caution
5) PFD
Rychloměr indikuje žlutým nápisem na PFD NO VSPD nezadáné "speed bugs".
Je třeba jít v FMC na stránku TAKEOFF REF a nastavit podmínky startu.
6) Základní Check Listy
Check lists
Preflight
Battery Switch (BAT) | ON |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel | |
Standby Power | AUTO |
Panel overhead, blok Generator Drive and Standby Power Panel | |
DC Meter Selector | BAT |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel |
Before Start
BRAKES | TEST and SET |
Kontrola brzd, zatažení parkovací brzdy Ctrl+tečka | |
ELECTRICAL EQUIPMENT | OFF |
AVIONICS POWER SWITCH | OFF |
spínač Avionika na vypnuto | |
COWL FLAPS | OPEN |
otevřít | |
FUEL SELECTOR VALVE | BOTH |
Žádost o povolení spouštět. Po obdržení povolení ke spouštění:
DOORS | CLOSED |
AIR CONDITION PACK | CLOSED |
START PRESSURE | _____ PSI |
? | |
ANTICOLISION LIGHT | ON |
Before Take Off
RECALL | CHECKED |
Na Master Caution panelu vymáčknu žluté tlačítko, všechny výstrahy musí zhasnout | |
START SWITCHES | CONT |
Na overhead panelu překontroluji nastavení startérů | |
AUTOTHROTTLE | ARM |
Na panelu autopilota musí být přepínač A/T - autothrottle v poloze zapnuto. | |
TCAS/TRANSPONDER | TESTED AND SET |
Na panelu rádia (mezi sedačkami) přepnu přepínač TCAS do polohy TEST a počkám, až zahlásí, že je OK. Potom ho přepnu do polohy TA |
After Take Off
AIR COND & PRESS | SET |
? | |
START SWITCHES | OFF |
Na overhead panelu vypnu startéry | |
GEAR | UP, LIGHTS OUT |
FLAPS | UP, NO LIGHTS |
AUTOBRAKE | OFF |
7)Panel overhead
Panel nad hlavami pilotů - everhead:
AC and DC Metering Panel
BAT on/off
Po připojení akumulátoru ožijou elektrické okruhy ovládání letadla, ale přístroje v kabině zůstávají vypnuté.
Stav akumulátoru zjistíte přepnutím přepínače nad vypínačem akumulátoru do polohy BAT. Na napájení z akumulátoru přepnete přepínače napravo přepnutím do polohy STBY PWR.
Je-li akumulátor vybitý, rozsvítí se nad přepínačem kontrolka BAT DISCHARGE. Zároveň je tento stav indikován na Master Caution panelu kontrolkou ELEC.
Řešením je buď připojení k pozemnímu zdroji, nebo nahození APU (APU má svůj akumulátor a lze ho tedy nahodit i při vybitém hlavním akumulátoru).
Po zapnutí tohoto spínače je možné připojit pozemní zdroj GRD PWR .
Generator Drive and Standby Power Panel
STANDBY POWER
Po zapnutí tohoto spínače ožijí přístroje v kabině. Rozsvítí se displeje.
Ground Power Panel and Bus Switching Panel
GRD POWER AVAILABLE
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
GRD PWR
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
APU
Fuel Pumps
8) Navigation Display
Navigation Display - navigační displej
Displej zobrazuje informace od FMS - Flight Management System.
Značky objevující se na displeji
Na dalším zlepšení typu 737 a A320 se stále pracuje. Děkujeme
Komentáře
Přehled komentářů
I needed to thank you for this excellent read!! I definitely loved every bit of it. I have got you bookmarked to look at new things you post… sollb.aperca.se/map4.php strength sport gainer
värre mensvärk med åren naoblal.se
(naoblal.se, 8. 10. 2020 22:40)
We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your website offered us with valuable information to work on. You have done an impressive job and our whole community will be grateful to you. beucler.naoblal.se/for-women/vaerre-mensvaerk-med-ren.php värre mensvärk med åren
lip plumper bäst i test munhea.se
(munhea.se, 8. 10. 2020 22:26)
Simply wish to say your article is as astonishing. The clearness in your post is simply spectacular and i can assume you're an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please continue the rewarding work. neti.munhea.se/map2.php lip plumper bäst i test
ГҐrstiderna vegetarisk matkasse munhea.se
(munhea.se, 8. 10. 2020 14:35)
I like the helpful information you provide on your articles. I'll bookmark your blog and test once more here regularly. I'm somewhat certain I'll be informed a lot of new stuff proper here! Best of luck for the following! skywe.munhea.se/map12.php ГҐrstiderna vegetarisk matkasse
tak altan kostnad aperca.se
(aperca.se, 8. 10. 2020 13:31)
Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you, However I am encountering difficulties with your RSS. I don't know the reason why I am unable to join it. Is there anyone else having the same RSS problems? Anyone who knows the solution can you kindly respond? Thanx!! mysub.aperca.se/map7.php tak altan kostnad
frisör maxi norrköping munhea.se
(munhea.se, 8. 10. 2020 7:17)
Good day very cool website!! Guy .. Excellent .. Wonderful .. I'll bookmark your blog and take the feeds additionally? I'm glad to seek out so many useful info right here within the submit, we'd like work out extra techniques in this regard, thanks for sharing. . . . . . atrec.munhea.se/map5.php frisör maxi norrköping
knöl som gör ont i bröstet aperca.se
(aperca.se, 8. 10. 2020 5:35)
Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and help others like you helped me. match.aperca.se/map11.php knöl som gör ont i bröstet
Г¤kta chili con carne recept naoblal.se
(naoblal.se, 8. 10. 2020 4:06)
It's nearly impossible to find knowledgeable people about this topic, however, you sound like you know what you're talking about! Thanks quisa.naoblal.se/delicious-dishes/aekta-chili-con-carne-recept.php Г¤kta chili con carne recept
förslag text tackkort munhea.se
(munhea.se, 7. 10. 2020 23:53)
This info is worth everyone's attention. Where can I find out more? liest.munhea.se/map5.php förslag text tackkort
träning för fettförbränning aperca.se
(aperca.se, 7. 10. 2020 21:59)
Heya i'm for the first time here. I found this board and I find It really useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and aid others like you aided me. chrys.aperca.se/map6.php träning för fettförbränning
hemmagjord glutenfri musli munhea.se
(munhea.se, 7. 10. 2020 16:12)
With havin so much content do you ever run into any issues of plagorism or copyright infringement? My blog has a lot of unique content I've either written myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the web without my permission. Do you know any ways to help reduce content from being stolen? I'd really appreciate it. niwar.munhea.se/map1.php hemmagjord glutenfri musli
казино
(RobertVom, 6. 10. 2020 14:03)
Абсолютно все сферы деятельности человека подвержены изменениям и развитию в соотвествии с прогрессом который не стоит на месте. В игровом сегменте также идет развитие, и в основном все игры переходят сейчас в онлайн. Такой подход удобен как игрокам, которые могут играть в любом месте, даже не выходя из дома, и владельцам заведений которым нет необходимости тратиться на зарплату персоналу. И становится актуальным вопрос, о том что как же геймеру выбрать именно ту площадку, которая и надежная и интересная. Выбирать казино стоит по ряду факторов:
- удобная навигация;
- количество игровых автоматов;
- скорость добавления новинок;
- быстрый и оперативный вывод денег;
- скорость выплаты выигрышей;
- бонусы онлайн казино;
- честность;
- лицензирование деятельности;
- наличие положительных отзывов;
- качество технической поддержки и прочее.
Практически ежедневно в сети появляются новые заведения. Именно поэтому стоит тщательно подходить к вопросу выбора казино, ведь одно из таких новоявленных заведений может оказать просто однодневным, с целью получения выгоды и развода на деньги. А ведь игроки, которые вкладывают свои средства, безусловно, имеют право рассчитывать на выигрыш. Ведь не всегда основной целью игры является просто развлечение, но еще и реальная возможность заработать.
Методы депозитов
Для депозита наиболее удобные формы платежей (Mastercard, Visa), и любые другие кошельки Yandex.Деньги или Qiwi. Такими способами можно как вводить средства, так и выводить свои выигрыши . Они же являются и одним из методов депозита. В процессе игры, участник может получить бездепозитные бонусы казино. Суть такого преимущества заключается в том, что участник может стать его обладателем без ввода личных средств, а всего лишь выполнить определенные действия или условия. Как правило, такие бонусы предлагаются клубами для привлечения большего количества клиентов. Ознакомившись с обзором топовых казино, вы будете осведомлены, с помощью каких платежных систем можно внести средства на свой аккаунт.
Адаптивный дизайн
Здесь также можно увидеть предложения разработчиков по поводу мобильной версии площадки, благодаря чему играть на сайте можно из любого места. Лучшие предложения мгр вы найдете на портале https://nafle.info/online-casino/
Рекомендации
По мимо всего прочего, на портале вы найдете огромное количество информации о том как и где лучше играть, если вы новичок то вам эта информация будет крайне полезна.
Удобная навигация сайта позволяет с легкостью ориентироваться в тематических разделах. Здесь каждый найдет для себя полезную информацию и актуальные новости из мира виртуальных казино. Кроме того, если размещенной информации будет недостаточно, вы всегда можете задать интересующий вопрос компетентным сотрудникам из службы технической поддержки, которые поддерживают своих клиентов круглосуточно. Мнение каждого клиента имеет особую важность для разработчиков сайта. Именно поэтому вы смело можете оставлять свои комментарии, пожелания и рекомендации. Ведь ваш опыт может стать очень полезным для остальных игроков.
Подводя итог, хотелось бы поставить акцент на том, что изучив содержание сайта, просмотрев комментарии и обзоры, вы с легкостью сформируете полный образ заведения, которому хотите отдать предпочтение. Приходите к нам за своим выигрышем, он не заставит себя долго ждать
badtunna inbyggd i altan aperca.se
(aperca.se, 5. 10. 2020 18:31)
I am genuinely thankful to the owner of this website who has shared this enormous piece of writing at at this place. laztu.aperca.se/map2.php badtunna inbyggd i altan
internet speed test sweden aperca.se
(aperca.se, 5. 10. 2020 11:49)
Howdy terrific blog! Does running a blog similar to this take a lot of work? I have virtually no understanding of programming however I was hoping to start my own blog soon. Anyhow, if you have any recommendations or techniques for new blog owners please share. I know this is off subject but I simply needed to ask. Thank you! jamta.aperca.se/map1.php internet speed test sweden
ford begagnade bilar aperca.se
(aperca.se, 4. 10. 2020 23:07)
I just couldn't depart your web site prior to suggesting that I extremely loved the standard info a person provide for your visitors? Is gonna be back ceaselessly in order to investigate cross-check new posts jamta.aperca.se/map6.php ford begagnade bilar
justera växlar cykel aperca.se
(aperca.se, 4. 10. 2020 16:44)
Great post. I was checking constantly this blog and I'm impressed! Very useful information particularly the last part :) I care for such information a lot. I was looking for this particular information for a very long time. Thank you and best of luck. theow.aperca.se/map2.php justera växlar cykel
skins shorts mens munhea.se
(munhea.se, 4. 10. 2020 13:16)I have been browsing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It's pretty worth enough for me. In my view, if all website owners and bloggers made good content as you did, the internet will be a lot more useful than ever before. prefi.munhea.se/map6.php skins shorts mens
efva attling homo sapiens aperca.se
(aperca.se, 4. 10. 2020 10:11)
whoah this weblog is fantastic i love reading your articles. Stay up the great work! You realize, many people are looking round for this info, you can aid them greatly. peplo.aperca.se/map1.php efva attling homo sapiens
björn axen mjällschampo munhea.se
(munhea.se, 4. 10. 2020 5:20)
It's really a great and useful piece of info. I am happy that you just shared this helpful info with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing. munhea.se/map2.php björn axen mjällschampo
parelle cosmetics kalmar aperca.se
(aperca.se, 4. 10. 2020 3:50)
Its not my first time to visit this site, i am visiting this web page dailly and get pleasant facts from here every day. bandbe.aperca.se/map11.php parelle cosmetics kalmar
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98
strength sport gainer aperca.se
(aperca.se, 9. 10. 2020 2:11)