Proffesional Aircraft Boeing 737
Proffesional Aircraft ( PA )
Tak tady doufáme, že nás poučí reální piloti.
co zde vše je.
-Jak používat GPS
-Jak se naučit přistávat na ILS
-Jak nastartovat systémy letadel ( 737-800, A320 , )
-Jak se domluvit s kontrolní věží
-Jak se naučit přistávát a startovat
-Jak se naučit používat letecké přístroje
( Toto zpracování na této stránce bude velmi náročné a dlouhé. Proto vás klidně prosíme, aby jste nám napsaly i vaše rady na uvedené body z vaší letecké zkušenosti.
Začneme u Boeing 737-800
Tento letou vypada:
A jeho pilotní kabina
Nejprve si upřesníme s čím vlastně letíme:Boeing 737 je nejrozšířenější dopravní letoun na světě, vyrobený již ve více než 6 600 exemplářích. V České republice letoun užívají jak ČSA (Boeing 737-500), tak Travel Service (Boeing 737-500/800).
1) První den v kabině
Vítejte v kabině 737-800, před vámi je zpousta ukazatelů a přístrojů, o kterých si něco řekneme a následně si uvedeme jak snimi spolupracovat.
Palubní deska se skládá z Navigation display, display motorů, autobrake.
2) Co je vlastně Autopilot?
Autopilot
VERT SPD
Volba rychlosti stoupání nebo klesání.
Do cca 1700 nebude B737 při klesání zrychlovat.
TO/GA
TO/GA je tlačítko v sektoru plynových pák. Nastaví automaticky režim motorů pro vzlet (TO - Take Off) nebo pro stoupání při přerušeném přiblížení na přistání (GO - Go Around).
V simulátoru je pro zjednodušení ovládání možné kliknout na šroubek v levém horním rohu panelu autopilota nebo ve verzi pro FSX do prázdného místa v levém dolním rohu panelu autopilota.
Musí být aktivovaný automat tahu (A/T - autothrottle). Tlačítko TO/GA funguje i v defaultním Boeingu.
Ovládání motorů dopravního letadla je sofistikovanější než šlapání na plyn v automobilu. Automatika regulace moderního proudového motoru je schopna zvládat i prudké změny režimů způsobené pilotem pohybem plynových pák, ale ovládání motorů musí respektovat i požadavky na ekonomii provozu letadla. Tlačítko TO/GA umožňuje zautomatizovat a optimalizovat chod motorů s ohledem na bezpečný vzlet, dodržení správných provozních parametrů motorů a nízkou spotřebu motorů a zjednodušit tak práci pilotů.
Aby bylo možné motory takto ovládat, musí se někde zadat, z jakého letiště letadlo bude vzlétat, za jakého počasí, jak bude muset letadlo po odlepení stoupat a jak moc má být chod motoru úsporný. Tím místem je FMS - Flight Management System, do kterého se vše zadává přes FMC.
Podmínky pro vzlet s použitím TO/GA (PMDG NGX) jsou:
- zadané parametry letu v FMC (použitá dráha a trasa odletu, naložení letadla cestujícími a palivem, zvolená ekonomie letu, ...)
- zapnutý Flight Director před oběma piloty
- zapnutý A/T - autothrottle
Vzlet se provede tak, že se motory pomalým přesunutím plynových pák nechají rozběhnout na cca 40% otáček N1. Pilot kontroluje hodnoty motorových přístrojů. Po ustálení otáček obou motorů se stiskem TO/GA zahájí vzlet.
Na PFD se nastaví čáry Flight directoru, vodorovná ukazuje do rychlosti 84KIAS 10 stupňů pod horizont, pak se přestaví na 15 stupňů nad horizont a po odlepení drží podélný sklon tak, aby se dosáhlo rychlostí V2+15.
Pozor. Při manévru GO AROUND se vytažené brzdy Speedbrake nezasunou!
GO AROUND podle FMC
Je-li aktivován jen jeden kanál, po stisku TO/GA se autopilot vypne.
VNAV
Režim VNAV
Vypadne, když chce FMS - Flight Management System zahájit klesání podle letového plánu, ale na autopilotu je nastavena větší výška.
Režimy
Autopilot může pracovat v několika různých režimech. Režimy autopilota se volí tlačítky na panelu autopilota (MCP) nebo se autopilot přepne sám v reakci na vnější okolnosti.
To, že autopilot řídí letadlo, indikuje na displeji PFD nápisem CMD. Aktivní režimy autopilota jsou indikovány také na displeji PFD různými nápisy.
Chování autopilota
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Přechod do režimu CWS P
Autolilot letící v režimu CMD, udržující výšku () a kurs (HD...)
Podle rádců je to příliš velkou výškou, na které pilot přistávací manévr zahájil. Simulátor se takto chová, ale i když jsem zapínal APP až pod doporučovanou výškou 1500 nad prahem dráhy, tak stejně chvíli indikoval SINGLE CH. Ale potom naskočí CMD a sedne jako do peřin.
Vypínání
Na Periskopu bylo popsáno chování autopilota během automatického přistání, které se mi děje taky:
Důležité: ILS přiblížení na rwy 28 - LKTB. Výška 4000 ft, DME BNO cca 15NM. Aktivuji APP a CMD B. Všechno jede v poho až najednou naskočí SINGLE CH a tlačítko APP zhasne. Ale všechno jede dál bez problémů, letadlo chytí LC i G/S, klesá klesá a tak 3NM od prahu dráhy zhasne SINGLE CH, objeví se CMD a jede to zase v poho.
3) Hodiny
Hodiny jsou vlastně také navigační přistroj. Pokud je třeba nalétnout traťový bod, jehož pozici nejde získat zaměřením dvou majáků, ale který je jen na trase v určité vzdálenosti, lze se jeho polohy dobrat jen odměřením doby letu z bodu se známou polohou.
Hodiny jsou vidět na palubní desce jen v 3D kokpitu. Ve 2D kokpitu je třeba je vyvolat "tlačítkem" na palubní desce C (Clock).
Pro využívání hodin je třeba vědět, jakou vzdálenost letadlo uletí za minutu při dané rychlostu letu.
4) Master Caution
5) PFD
Rychloměr indikuje žlutým nápisem na PFD NO VSPD nezadáné "speed bugs".
Je třeba jít v FMC na stránku TAKEOFF REF a nastavit podmínky startu.
6) Základní Check Listy
Check lists
Preflight
Battery Switch (BAT) | ON |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel | |
Standby Power | AUTO |
Panel overhead, blok Generator Drive and Standby Power Panel | |
DC Meter Selector | BAT |
Panel overhead, blok AC and DC Metering Panel |
Before Start
BRAKES | TEST and SET |
Kontrola brzd, zatažení parkovací brzdy Ctrl+tečka | |
ELECTRICAL EQUIPMENT | OFF |
AVIONICS POWER SWITCH | OFF |
spínač Avionika na vypnuto | |
COWL FLAPS | OPEN |
otevřít | |
FUEL SELECTOR VALVE | BOTH |
Žádost o povolení spouštět. Po obdržení povolení ke spouštění:
DOORS | CLOSED |
AIR CONDITION PACK | CLOSED |
START PRESSURE | _____ PSI |
? | |
ANTICOLISION LIGHT | ON |
Before Take Off
RECALL | CHECKED |
Na Master Caution panelu vymáčknu žluté tlačítko, všechny výstrahy musí zhasnout | |
START SWITCHES | CONT |
Na overhead panelu překontroluji nastavení startérů | |
AUTOTHROTTLE | ARM |
Na panelu autopilota musí být přepínač A/T - autothrottle v poloze zapnuto. | |
TCAS/TRANSPONDER | TESTED AND SET |
Na panelu rádia (mezi sedačkami) přepnu přepínač TCAS do polohy TEST a počkám, až zahlásí, že je OK. Potom ho přepnu do polohy TA |
After Take Off
AIR COND & PRESS | SET |
? | |
START SWITCHES | OFF |
Na overhead panelu vypnu startéry | |
GEAR | UP, LIGHTS OUT |
FLAPS | UP, NO LIGHTS |
AUTOBRAKE | OFF |
7)Panel overhead
Panel nad hlavami pilotů - everhead:
AC and DC Metering Panel
BAT on/off
Po připojení akumulátoru ožijou elektrické okruhy ovládání letadla, ale přístroje v kabině zůstávají vypnuté.
Stav akumulátoru zjistíte přepnutím přepínače nad vypínačem akumulátoru do polohy BAT. Na napájení z akumulátoru přepnete přepínače napravo přepnutím do polohy STBY PWR.
Je-li akumulátor vybitý, rozsvítí se nad přepínačem kontrolka BAT DISCHARGE. Zároveň je tento stav indikován na Master Caution panelu kontrolkou ELEC.
Řešením je buď připojení k pozemnímu zdroji, nebo nahození APU (APU má svůj akumulátor a lze ho tedy nahodit i při vybitém hlavním akumulátoru).
Po zapnutí tohoto spínače je možné připojit pozemní zdroj GRD PWR .
Generator Drive and Standby Power Panel
STANDBY POWER
Po zapnutí tohoto spínače ožijí přístroje v kabině. Rozsvítí se displeje.
Ground Power Panel and Bus Switching Panel
GRD POWER AVAILABLE
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
GRD PWR
Napájení z pozemního zdroje je k dispozici, když je aktivovaná parkovací brzda.
APU
Fuel Pumps
8) Navigation Display
Navigation Display - navigační displej
Displej zobrazuje informace od FMS - Flight Management System.
Značky objevující se na displeji
Na dalším zlepšení typu 737 a A320 se stále pracuje. Děkujeme
Komentáře
Přehled komentářů
I visited multiple websites however the audio quality for audio songs existing at this website is truly wonderful. benmmdi.se/map4.php svart klänning lång ärm
göra egen bönpasta lchf aperca.se
(aperca.se, 18. 10. 2020 13:15)
Good day! I know this is kind of off topic but I was wondering if you knew where I could locate a captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having difficulty finding one? Thanks a lot! fiagh.aperca.se/map8.php göra egen bönpasta lchf
persdap.se
(persdap.se, 18. 10. 2020 10:03)
Thanks for the auspicious writeup. It if truth be told used to be a entertainment account it. Glance complicated to far brought agreeable from you! By the way, how can we keep in touch? persdap.se/map14.php eget smör recept
lanba.se
(lanba.se, 17. 10. 2020 23:51)
I have read so many posts on the topic of the blogger lovers except this piece of writing is actually a pleasant piece of writing, keep it up. lanba.se/map35.php bob marleys dödsorsak
bra arbetsskor inomhus munhea.se
(munhea.se, 17. 10. 2020 18:31)
We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your web site offered us with valuable info to work on. You've done an impressive job and our whole community will be grateful to you. ketsl.munhea.se/map4.php bra arbetsskor inomhus
lanba.se
(lanba.se, 17. 10. 2020 13:18)
I am regular reader, how are you everybody? This paragraph posted at this web page is truly pleasant. lanba.se/map16.php mäta tomtgräns med gps
azilopar.se
(azilopar.se, 17. 10. 2020 3:05)
Hey there! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good success. If you know of any please share. Thanks! azilopar.se/map1.php overgangsalder smerter i underlivet
heels dry skin cracked aperca.se
(aperca.se, 16. 10. 2020 18:39)
I am now not positive where you're getting your info, however good topic. I needs to spend some time studying much more or working out more. Thanks for fantastic info I was searching for this information for my mission. helmp.aperca.se/map6.php heels dry skin cracked
наборный край крючком
(Andrewhit, 16. 10. 2020 17:15)
Круг, который увлекается вязанием, не некогда задавался вопросом: вдруг же встречать пора, воеже довязать то либо иное шедевр, занятие над которым началась паки пару месяцев назад? Причем надо ухитряться сделать это не в убыток чтобы дома и ребенка. Порой в голову приходит гениальная мысль: а не связать ли себе кофту, мужу свитер, а сыну – шапочку. Однако в суете домашних дел времени на вязание практически не остается. Что же остается копать рукодельницам? Главное в этом деле - составить маршрут!
1. Предварительно началом работы продумайте, сколько времени вы готовы посвятить тому узор сеточка крючком https://svjazat.ru/ либо иному изделию. Определитесь с моделью или моделями.
2. Свяжите образец. Наберите то мера петель, которое указано в описании модели и свяжите сантиметров 5-7. Обязательно засеките время.
3. Сегодня с помощью вашего образца и сведений по затраченному на него времени откровенный приступайте к расчетам.
В вязании, как и в любом деле, необходима наука, т.е. системный подход. Регулярность в этом случае – ответственность успеха. Коли на вязание уходит целый погода, и вы тешите себя мыслью, сколько чем дольше сижу, тем быстрее свяжу, то образуется определенная зацикленность. В результате, донельзя бойко захочется отдохнуть и отложить вязание на пару дней. Благодаря плану постоянно можно найти эра на успокоение и для другие важные дела. Исключая того, со временем увеличивается и скорость работы. Когда вы вяжете несколько вещей одновременно, то со временем непременно встанет альтернатива, вроде же набраться терпения, для совершенно в единственный красивый момент не бросить. Суть прост: не спешите и мотивируйте себя. Во-первых, в результате работы у вас будет не одна вещица, а несколько. Во-вторых, появится определенная гордость следовать саму себя, после то, что вы добились поставленной цели. А это не менее важно. Наедине из самых наболевших вопросов для всякий рукодельницы – где встречать время. Начинать сколько же, начнем поиски:
1.Решите чтобы себя окончательно, сколько вам это фактически нужно. Потому сколько вязание - это хобби, однако невыносимо трудоемкое. Кроме того, необходима большая поделка над собой. Как обладая силой воли, терпением и верой в себя вероятно являть то, сколько не могут другие. Чтобы меня вязание стало любимой работой. И вознаграждение изза нее - индивидуальность моя и моего сына.
2. Подумайте, чем вы способны пожертвовать (сном, личной прогулкой и т.д.) ради того, чтобы у ребенка появилась красивая шапочка, а у вас - прекрасная кофточка.
3. Помните, не существует слов «я устала, поэтому теперь не буду вязать». Ваше хобби и столовать эксклюзивный отдых.
4. Научитесь вязать для ходу. Предположим, на прогулке с ребенком, по дороге для работу. Суть – не бояться показаться глупой и нелепой.
5. Вязать дозволительно во сезон просмотра телевизора и присутствие подготовке к экзамену.
6. Ради молодых мам самое удобное эпоха для занятия любимым рукоделием – когда карлик засыпает. Ради работающих женщин вполне подойдет и обеденный перерыв.
А напоследок худой и донельзя многозначительный сейм: когда вы свяжете положенное для ныне мера рядов в своих работах, обязательно отложите вязание. На сайте дозволительно выбрать кравсивые идеи для вязания со схемами и описанием. Помните, сколько ради любого хобби постоянно должен время. Суть – правильно его спланировать.
маммолог адастра
(GregoryCap, 16. 10. 2020 13:50)флеболог адастра узи зорина https://experts.org.ua/expert/igor-reiterovich/
грунто покривні троянди вікіпедія
(StuartKeymn, 16. 10. 2020 13:45)купить плитку з малюнками в україні https://urbanist.media/ плитка стіна
sasilu.se
(sasilu.se, 16. 10. 2020 7:55)
Hey there! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche. Your blog provided us valuable information to work on. You have done a marvellous job! sasilu.se/map8.php telia och viasat
tatovering med navn munhea.se
(munhea.se, 16. 10. 2020 1:39)
My coder is trying to persuade me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the costs. But he's tryiong none the less. I've been using WordPress on a number of websites for about a year and am worried about switching to another platform. I have heard great things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress content into it? Any help would be greatly appreciated! tuta.munhea.se/map5.php tatovering med navn
panilul.se
(panilul.se, 15. 10. 2020 20:47)
I was wondering if you ever thought of changing the structure of your website? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or 2 images. Maybe you could space it out better? panilul.se/map25.php hosta huvudvärk trötthet
lanba.se
(lanba.se, 15. 10. 2020 8:27)
Thank you, I have recently been searching for info about this topic for a long time and yours is the greatest I have discovered till now. But, what in regards to the bottom line? Are you sure in regards to the supply? lanba.se/map18.php torkad aprikos järn
skrivbordsunderlägg med eget tryck aperca.se
(aperca.se, 15. 10. 2020 1:16)
Wow, marvelous weblog format! How lengthy have you been running a blog for? you make blogging glance easy. The entire glance of your web site is great, let alone the content material!
reldo.aperca.se/map5.php skrivbordsunderlägg med eget tryck
oreiep.se
(oreiep.se, 14. 10. 2020 23:25)
This is a great tip especially to those fresh to the blogosphere. Brief but very accurate info… Many thanks for sharing this one. A must read article! oreiep.se/map2.php get rid of dry skin on feet
продвижение сайт цена
(HowardWaign, 14. 10. 2020 16:45)заказать продвижение сайта в поисковых системах https://seo-runs.com продвижение сайта цена за месяц москва
benmmdi.se
(benmmdi.se, 14. 10. 2020 7:24)
What's up to all, it's really a nice for me to visit this web site, it consists of important Information. benmmdi.se/map16.php maria nila stockholm
panilul.se
(panilul.se, 13. 10. 2020 15:10)
I do not even know how I ended up here, but I thought this post was good. I do not know who you are but definitely you're going to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers! panilul.se/map21.php setting powder bäst i test
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98
benmmdi.se
(benmmdi.se, 18. 10. 2020 20:08)